AvivaSA, “Müşteri Odaklı Dijitalleşme Çözümleri”  ile fark yaratıyor”

AvivaSA, “Müşteri Odaklı Dijitalleşme Çözümleri”  ile fark yaratıyor”

Bireysel Emeklilik fon büyüklüğünde sektör lideri AvivaSA, kampanya, referans yönetimi, saha aktiviteleri, anket ve aramalar gibi operasyonlarda dijitalleşmeyi ve kurum hafızası oluşturmayı sağlayan; mekandan ve cihazdan (PC, tablet, cep telefonu) bağımsız kullanılabilen, hızlı ve kullanıcı dostu “Müşteri ve Saha Satış Yönetimi” platformu Ocean’ı, tüm saha satış ekiplerinin kullanımına açtı.

Bu proje, 2017 yılının başından itibaren uygulamada olan Otomatik Katılım sürecinde, Otomatik Katılıma dahil olacak kurumsal müşterilere hızla ulaşma ve AvivaSA tarafında bir kurumsal hafıza oluşturma ihtiyacına cevap vermek üzere devreye alındı ve 200’ün üzerinde satış çalışanını mobilize etti.  Ayrıca, Otomatik Katılım sürecinde müşterilere sunulan online başvuru özelliği ile 20.000’den fazla kurumsal müşterinin kazanımı Ocean Self Service uygulaması üzerinden sağlandı. 2018 yılı itibarıyla Ocean platformunun tüm satış kanallarında kullanıma açılmasıyla beraber aktif kullanıcı sayısı 1.000’in üzerine çıktı.

AvivaSA ayrıca, dijital dönüşüm programının bir parçası olarak, iş süreçlerini hızlandırmak ve verimliliği artırmak amacıyla Robotics projesini devreye aldı. AvivaSA, Emeklilik sektöründe, Robotik Süreç Otomasyonu teknolojisini kullanan ilk firma oldu. Bu proje ile verimliliğin artırılması ve maliyetlerin azaltılması amacıyla rutin, katma değersiz operasyonel süreçler, sanal çalışanlara devredildi. 7/24 operasyonel süreçlerde görev yapan sanal çalışanlar ile operasyonel hataların azaltılması sağlandı. İhtiyaç durumunda ek istihdam ve eğitim maliyeti yaratmadan, anında sanal çalışan sayısının artırılabildiği bu proje ile 25 çalışanın daha fazla katma değer yaratan farklı görevlere aktarılması ile işgücü verimliliği de sağlanmış oldu. AvivaSA, Otomatik Katılım’ın birçok kritik sürecinde Robotics’i aktif olarak kullanılmaya devam ediyor.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan AvivaSA Hayat ve Emeklilik CEO’su Fırat Kuruca, “müşteri odaklı dijitalleşmenin” öneminin altını çizerek şunları söyledi: “Tıpta ve teknolojideki gelişmeler sayesinde insan ömrü uzuyor, yaşam kalitesi artıyor. Şu an Türkiye’de ortalama ömür 78 yıldır. İnsan ömrü uzadıkça ve yaşlandıkça sigorta ve emeklilik ürünlerinin gerekliliği daha da ortaya çıkıyor. 18 yaşından 90 yaşına kadar her insana dokunabileceğimiz ürünlerimiz var. Hiç bir ürün ya da hizmet bu kadar uzun soluklu değil. Tam bu noktada, “müşteri odaklılık” kavramı çok daha önem kazanıyor. Sektörümüzün geleceğini, müşteri odaklı bakış açısı ve dijitalleşme olguları belirleyecek.”