Biletall.com Ceo’su Yaşar Çelik:

Çağrı merkezimiz operasyonumuzun en önemli parçalarından biri.

 Online seyahat biletleri konusunda hem yolcuların hem de firmaların ihtiyaçlarına çözüm sunabilmek amacıyla hayata geçirilen Biletall, E-Ticaret sektöründeki gelişmeleri ve ulaşım sektöründeki fırsatları bir araya getirerek 2006 yılında kuruldu. İlk 4 yıl içinde gerekli altyapının oluşturulmasının ardından 2010 aktif pazarlama ve satış faaliyetlerine başlayan Biletall.com’un CEO’su Yaşar Çelik, parojenin başlangıç noktasını şu şekide özetliyor; “Projeye başlamadan önce grup şirketimiz İpek Bilgisayar şehirlerarası otobüs firmalarına yazılım hizmeti sağlıyordu. Dolayısıyla seyahat sektörünün bizzat içerisindeydik. Buradan gördük ki bilet satın almak isteyen yolcular bu işlem için ciddi vakit harcıyorlar ve bu süreçten de memnun değiller. Diğer yandan ise otobüs firmaları birçok farklı problemden dolayı süreçlerini olabildiğince otomatize etmek ve teknolojinin sunduğu fırsatları kullanmak istiyorlardı. Biz de ulaşım sektöründeki bu fırsatları görerek çalışmalara başladık.”

Biletall.com start-up süreni nasıl yönetti?

Önemli olan sistemli bir şekilde belirlediğiniz hedefe ulaşmak. Sonrasında yeni hedefler koymalı ve o hedefe ulaşana dek elinizden geleni yapmalısınız. Biz de ekibimizle birlikte önce hedefimizi belirledik, bu hedefe odaklandık, yol haritamızı belirledik ve adı adım planlarımızı uyguladık. Start-up sürecinin en önemli noktası belirlenen hedefe odaklanmak ve o çerçeve de gerekli çalışmaları sabırla yürütmektir.

Girişimcilere star-up süreci ile ilgili tavsiyeleriniz neler?

Start-up yatırımı da zor bir husustur. Yatırımcıyla kurulacak şeffaf bir iletişim, bu uzun yolculukta size yardımcı olacaktır. Sürekli değişime açık olunmalı, görüşleri dinlemeli ve fikirler tartışılmalıdır. Önemli olan bir nokta da, alınan kararların uygulanabilmesidir. Ülkemizde gördüğüm start-up şirketlerinde en büyük sorun da bu. Konu ve içerik çok güzel fakat alınan kararların gerçekleşmesi aşamasında sorunlar yaşanıyor. Bir de Start-up’ın doğasına kendinizi bırakmanız gerekiyor sanırım. Start-up sürecini geçtiğinizde ister istemez kurumsal dünyanın içine giriyorsunuz ve bence girmek de zorundasınız. Ama bunu mümkün olduğunca en aza etmek gerekiyor. Çünkü, özellikle teknoloji tabanlı şirketlerde çalışanların daha verimli olabilmeleri için kurumsallığın verdiği o dayatma iş anlayışından uzaklaşması gerekiyor.

E-ticarette başarının sırrı nedir?

E-ticaret’te başarılı olmak için gereken en önemli unsur sabretmek ve işinize inanmaktır. Çünkü aldığınız aksiyonun karşılığını hemen görmeniz çok mümkün değil. Siz sabırla işinizi geliştirir ve markanıza yatırım yaparsanız uzun dönemde karşılığını görürsünüz. Diğer yandan e-ticaret’te işinizi çok iyi yapmalı ve her zaman müşteri memnuniyetini en ön planda tutmalısınız. Aksi olumsuz bir davranışınız çok hızlı yayılıyor ve kişiler kitleleri etkilemeye başlıyor.

Seyahat sektöründe e ticaretin payı nedir?

E-ticaret artık hayatımızın bir parçası. Market alışverişlerinden yemek siparişlerine kadar tüm ihtiyaçlar internet ortamından sağlanılıyor. Buna seyahat harcamaları da dahil. E-ticaret alanındaki büyüme, farklı iş alanlarının da ortaya çıkmasına ve yeni pazarlar yaratmasına neden oluyor. Bu sayede online platformlar çeşitlenerek artmaya devam ediyor. E-ticarete güven oluştukça seyahat biletlerinin internetten satılma oranları da yükseliyor. Biletall olarak 1o yılı aşkın süredir online otobüs bileti  ve uçak bileti satışı yapıyoruz. Bunun yanında otobüs, uçak bileti satışı gerçekleştiren yüzlerce web siteside Biletall altyapısını kullanıyor. Ülkemizde yenilikleri takip eden ve online mecraları kullanan geniş bir kitle var. Bu kitle, hem zaman tasarrufu, hem fiyat avantajı hem de kolay satın alabilme avantajlarından dolayı neredeyse tüm alışverişlerini internetten yapıyor. Haliyle biletlerini de online olarak satın alıyor. Biletall olarak yaptığımız kampanyalar da, kullanıcıların seyahat alışverişlerini online yapmalarını sağlayan etkenlerden. Bankalar Arası Kart Merkezi’nin verilerine baktığınızda da online kredi kartı harcamaların içerisinde seyahat’in ilk 5’de olduğunu görebilirsiniz.

Uluslararası yatırımcıların bu sektöre yatırım yapmalarının sebepleri nedir?

Daha düşük girişim ve işletme sermayesiyle daha geniş pazarlara açılabiliyorlar. Hızlı büyümek isteyen birçok yatırımcı sektöre bu amaçla girer. Gelişmekte olan ülkelerde de orta sınıfın yükselmesi ve buna bağlı olarak harcama eğiliminin artması, e-ticaret sektörünü destekler. Ne kadar çok kullanıcı o kadar çok internetten alışveriş gibi basit bir mantıkla düşünebiliriz burada. Ayrıca, yüksek hızlı internet alt yapısı, internet kullanıcı sayısının artması ve uluslararası yatırımlar, diğer destekleyici faktörler arasında yer alıyor. Yani teknoloji, kendi kendini besleyen ve geliştiren, geliştirdikçe de ticaret hacmini artırıp tekrar teknolojiye yatırım yapmayı sağlayan bir sistem haline geliyor.

Biletall.com’a dair bazı rakamlar paylaşabilir misiniz? ( ziyaretçi sayısı, internetten ve mobilden satış oranları vb)

Mobilden bilet satış oranımız yüzde 80 civarına ulaştı.  Günlük işlem adetlerimiz 25.000’I aşmış durumda. Geçtiğimiz yıla oranla hem ciromuz hem de satış adetlerimiz % 46 arttı. 2018 yılını % 46 – % 50 arası büyüme ile bitirmei planlıyoruz.

Mobilden ve İnternetten bilet alanlar nelere dikkat etmeli?

İnternet üzerinden yapılacak alışverişlerde özellikle güvenilir sitelerin tercih edilmesi büyük önem taşıyor. Bilet alınacak internet sitesi iyice araştırmalıdır. Satın alma işlemi sonrasında doğrulama SMS ve maili gelmediyse banka ile iletişime geçilip, işlem iptal ettirilmelidir. Otobüs bileti satın alınacak sitenin güvenli olup olmadığının sorgulanması için ticket-tr.com sayfasını hazırladık. Yolcular, bu sayfadan otobüs bileti satan sitenin güvenli olup olmadığını sorgulayabilirler.  Dolandırıcıların bazen de ücretlerde aşırı indirim yaparak dikkat çekmeye çalıştıyor. Yolcular bilmeli ki hiçbir firma yoğun sezonda olağan dışı indirim yapmaz.

Müşterilerinizle iletişim kurmak için çoğunlukla hangi kanallardan yararlanıyorsunuz?

Müşterilerimiz ile olan tüm iletişim süreçlerimizi çağrı merkezimiz aracılığıyla, mail ve sms ile yürütüyoruz.