CCC, Türkiye’deki istihdamının yüzde 30’unu İzmir’de sunuyor.

Avrupa’nın önde gelen çağrı merkezlerinden biri olan Competence Call Center, 11 ülkede 22 lokasyonda 8,500’den fazla çalışanı ile hızla büyümeye devam ediyor.

Türkiye’de yaklaşık 500 çalışanı olan ve 3 farklı lokasyonda hizmet veren CCC, telekomünikasyon, havacılık, finans ve e-ticaret gibi sektörlerden ortaklarıyla başarılı çalışmalara imza atıyor.

İzmir’de ise 150 çalışanıyla hizmet sunan CCC için, İzmir’in eğitimli ve yabancı dil bilen çalışan potansiyeli ve konumu yer seçiminde etkili olmuş.

Yüksek kalitede çağrı merkezi çözümleriyle marka ve müşterileri arasında kişiselleştirilmiş ilişkiler kurma konusunda uzman olduklarını vurgulayan CCC Çağrı Merkezi Yöneticisi Cüneyt Doğuş, İzmir lokasyonuna dair sorularımızı yanıtladı.

Öncelikle CCC çağrı merkezinden bahseder misiniz?

Müşterilerimize sunduğumuz hizmetin kalitesi ile lider olmak için çalışıyoruz ve yüksek kalite algımızdaki tutarlılığı korumak için de ekiplerimizi her projeye özel proje liderleri ve uzmanlarla donatıyoruz. CCC müşterilerine 33’ten fazla dilde çok dilli hizmet sunuyor. Gelen aramalar, giden aramalar, e-posta / faks / mektup yazışmaları ve canlı sohbet kanallarımızı oluşturuyor.

Türkiye’de şu anda yaklaşık 500 çalışanı olan 3 lokasyona sahibiz ve telekomünikasyon, havacılık, finans ve e-ticaret gibi sektörlerden ortaklarla başarılı bir şekilde çalışıyoruz.

İzmir lokasyonu ne zaman kuruldu? Burada yönetilen projeler nelerdir?

Eylül 2015’te İzmir lokasyonumuzun açılmasıyla, daha fazla kaynak yaratmış olduk ve İstanbul’daki mevcut CCC lokasyonlarını tamamladık. İzmir’de, Telekomünikasyon endüstrisindeki büyük müşterilerimizden biri için operasyon yürütüyoruz.

Bu şehrin tercih edilmesindeki temel sebepler neler?

4,1 milyondan fazla nüfusuyla İzmir, Türkiye’nin üçüncü büyük şehri. Birkaç üniversitesi ve yüksekokulu olması ile birlikte yüksek bir yaşam standardı var. Ofisimiz Buca ilçesinde olup, havaalanına ve şehir merkezine çok iyi bir şekilde bağlanmış, ayrıca 51.000 öğrencisiyle Dokuz Eylül Üniversitesi kampüsünün yakınında bulunmaktadır. İzmir çeşitli dil becerilerinin bulunabilir olması açısından geniş bir pazar. Zaten özellikle Almanca konuşan çalışanların esnekliği uluslararası CCC ortakları için cazip olmakla beraber yer seçiminde de göz önünde bulundurulan ana kriterlerden biriydi.

Bu lokasyon için kamu ve özel sektör bağlamında ne gibi işbirlikleri var? Hangi konularda işbirliği yürütüyorsunuz?

Bilinen tüm üniversiteler, İzmir Kalkınma Ajansı ve İşkur ile işbirliği içindeyiz.

Çalışanlarınızın profili hakkında bilgi verir misiniz? Kaç müşteri temsilcisi görev alıyor,

İzmir’de 150 çalışanımız var ve yabancı dil müşterilerine hizmet verdiğimiz için profil “gurbetçi”. Cinsiyet dağılımı ise neredeyse yarı yarıya diyebiliriz. (54/46). Eğitim seviyelerine baktığımızda %70’inin lise ve %30’unun da üniversite derecesi var. Çalışanlarımız genellikle İzmirli’dir ve yaklaşık %10’unun komşu şehirlerden olduğunu söyleyebiliriz.

Çağrı merkezi çalışanlarına ne gibi kariyer imkanları sunuyorsunuz?

Takım Desteği’nden üst düzey yöneticiye kadar mümkün olan tüm kariyer fırsatlarını çalışanlarımıza sunuyoruz. Örneğin, mevcut CEO’muz şirketteki ilk müşteri temsilcilerimizden biri.

CCC Kampüs, tüm CCC çalışanlarının eğitimi ve gelişimi için uyguladığımız bir iç programdır. “Bizimle büyüyün!” sloganı şirket olarak büyümemize ek olarak, çalışan büyümesini de CCC’nin başarısında kilit bir faktör olarak gördüğümüzü açıkça ortaya koyuyor.

CCC Kampüs’ün kendisi üç bölüme ayrılmıştır:

Competence Akademi, yumuşak beceri olarak çevirebileceğimiz soft skill ve iletişim eğitimi gibi tüm çalışanlar için zorunlu programlar içeriyor. Ayrıca burada dil kursları, sağlık seminerleri ve CCC spor teklifleri bulunuyor.

Competence Yüksekokulu, proje ve zaman yönetimi ile koçluk kursları gibi operasyonel CCC yönetiminin teknik ve yumuşak beceri eğitimlerine özen gösteriyor.

Competence Üniversitesi, İnsan Kaynakları, Bilgi Teknolojileri veya Finans gibi yönetim ve destek ekiplerinin iç ve dış eğitim ihtiyaçlarını yönetiyor.

Bu lokasyon için zorlandığınız veya avantaj olarak gördüğünüz faktörler var mı?

Avantaj olarak kesinlikle yabancı anadil becerilerinin büyüme potansiyelinin yüksek ve esnek oluşunu gösterilebilirz.

CCC, yeni ekip üyelerinden yüksek yetkinlikler ve güçlü bir deneyim seviyesi bekliyor. Son birkaç yılda, işgücü piyasası ekonomik başarısından dolayı önemli ölçüde değişti. Kısa sürede ihtiyaç duyulan personeli bulmak daha zor hale geldi.

Bunu çözmek için, özellikle yönetim ve yürütme düzeyinde, CCC Kampüs’ü geliştirdik ve uyguladık.

Bölgede ileriye yönelik yatırım planlarınız var mı?

Türkiye, CCC için hala önemli bir büyüme pazarı. Hem ulusal hem de uluslararası işler için büyük potansiyele sahip ve tabii ki daha fazla ‘CCC Türkiye’ lokasyonu açmak planlarımızın arasında.