2018’de sektörün gündemi Yapay Zeka Teknolojileri oldu.

Geçtiğimiz yılın durumun analizi ve bir sonraki yıl öngörülerine yer verdiğimiz yılın son sayısında, sektör yöneticilerinin 2018 değerlendirmelerini ve 2019 yılı öngörülerini sayfalarımıza taşıdık. Geride bırakmaya hazırlandığımız 2018 yılı, gerek genel ekonomik gelişmeler, gerekse sektördeki fiyat baskısının etkisiyle çok olumlu geçmese de, sektör beklentilere paralel olarak az da olsa büyüme trendini sürdürdü. 2018 yılına dair değerlendirmelerde öne çıkan geçen yılki gibi teknoloji yatırımlarındaki artış oldu. Yakın gelecekte çağrı merkezlerinin iş yapış şekillerini derinden etkilemesi beklenen yapay zeka teknolojileri, nesnelerin interneti gibi gelecek nesil teknolojilerin çağrı merkezlerine etkisi ise sektörün öncelikli gündem maddeleri arasında yer aldı. Yapay zeka teknolojisi ve bothlara yapılan yatırım etkilerinin ise 2019 ve ilerleyen dönemlerde daha güçlü hissedileceği öngörülüyor. Çağrı merkezi yöneticilerinin 2018 ve 2019 değerlendirmelerinin yanı sıra, bu yıl son kez gerçekleştirilen Çağrı Merkezi Konferansı ve Fuarı’na dair detayları, BT ve ağ konusunda dünya lideri Cisco’nun Genel Müdürü Cenk Kıvılcım ile röportajımızı ve sektördeki en son gelişmeleri bu sayımızda bulabilirsiniz. Ülkemiz ve sektörümüz umut verici gelişmelerle dolu bir yıl olması dileğiyle