Bankacılık sektörü büyük bir değişim sürecinde…

Mobil kullanıcıların artması, müşterilerin daha fazla kişiselleştirilmiş ve kolay kullanım sunan hizmetler beklemesi, bankaların yenilikçi teknolojilere yatırım yapmalarını zorunlu kılıyor. Ancak bankaların mevcut iş yüküyle birlikte bu karmaşık durumla baş edebilmesi, kendi kaynaklarıyla yenilikçi projeler geliştirebilmeleri oldukça zor bir süreç.

İşte bu noktada devreye giren Finansal Teknoloji girişimleri, daha az maliyetle esnek çözümler sunarak bankalar için önemli bir iş ortağı konumuna geldi.

Bireysel tüketicilerle bankalar arasındaki ilişkileri de etkileyen Finteklerin, ödeme ve para transferleri gibi bazı işlemler için bankalara duyulan ihtiyacı ortadan kaldırması, ilk aşamada bu girişimlerin bankacılık sektörü için tehdit oluşturacağını akıllara getirse de, son dönemlerde her iki tarafın da durumu kendileri açısından avantaja çevirecek hamlelerle önemli işbirlikleri gerçekleştirdiklerini görüyoruz.

Türkiye’de daha çok ödeme sistemleri alanında kendini gösteren Fintekleri mercek altına aldığımız dosya konumuzda sektör temsilcileri bu işbirliklerinin yansımalarını değerlendirdi.

Bankacılık sektöründe çağrı merkezi çözümlerinin ele aldığımız ve BDDK Finansal Tüketici İlişkileri Daire Başkanı Ahmet Yılmaz’ın önemli açıklamalarda bulunduğu konferansın yansımaları, sektördeki son gelişmeler, söyleşiler ve daha fazlasını dergimizin içeriğinde bulabilirsiniz.

Call Center Life’ı sizlerle buluşturmamızın 9. yılında desteğiyle her zaman yanımızda olan sektör temsilcilerine, okurlarımıza ve yayın kurulu üyelerimize bir kez daha teşekkür ederiz.