Deneyim yolculuğunu yeni nesil müşteriler şekillendirecek

Dünya hızla değişirken, tüketim alışkanlıklarının ve müşteri beklentilerinin aynı kalmasını beklemek mümkün değil. Bu değişimi yakalamayan bazı şirketler henüz Y jenerasyonun hızına ayak uyduramamışken, teknolojinin tam içine doğmuş bir Z jenerasyonu geliyor.

Gelişen teknoloji ve değişen müşteri beklentileri yeni bir deneyim çağını beraberinde getiriyor. Artık ne müşterilerin ne de onlara ulaşılan kanalların aynı kalması mümkün değil.

Yeni nesil müşteriler,  araştırmak, seçmek, karşılaştırmak,  diğer müşterilerle iletişim kurmak ve tüm bu adımlar boyunca beklentilerini karşılayan bir deneyim yaşamak istiyorlar. Geleceğin müşterileri çağrı merkezini aramak yerine mesajlaşmaya daha fazla eğilim gösteriyor. Sorunlarının daha onlar fark etmeden tespit edilmesini ve çözülmesini istiyor. Tüm bunlar nesnelerin interneti, yapay zeka gibi proaktif yaklaşımların değer katacağı alanları tüm şirketlerin gündemine taşıyor.

Bu sayımızda yeni nesil müşterilerle geleceğin müşteri deneyimi tasarımını sektör temsilcilerine sorduk. Kurumlar için hayati değer taşıyan dijital varlıkların korunması konusunda gelinen son nokta ve Türkiye’deki mevcut durumu analizi, En Beğenilen Çağrı Merkezleri Araştırmasının çağrı merkezi kullanım alışkanlıklarına yönelik sonuçları, özel haber ler ve son dönemlerin adından sıkça söz ettiren girişimleri BiTaksi ve Getir’in Kurucusu Nazım Salur röportajı, bu sayımızın içeriğini oluşturan konulardan birkaçını oluşturuyor.