Gezgin

TEMPO, ŞANLIURFA’DAKİ DÖRDÜNCÜ LOKASYONUNU HİZMETE AÇTI

 Türkiye genelinde İstanbul, Afyonkarahisar, Şanlıurfa ve Batman olmak üzere toplamda 4 il ve 6 lokasyonda hizmet veren Tempo, toplamda yaklaşık 3.000 çalışana istihdam sağlıyor.

Bölgesel kalkınmaya olan katkılarını yeni yatırımlarıyla devam ettiren Tempo, yakın zamanda Şanlıurfadaki 4. Lokasyonunu da hizmete açarak şehirdeki istihdam sayısını 1.185’e çıkardı.

Şanlıurfa yatırımlarına dair sorularımızı Tempo Operasyon ve Müşteri İlişkileri Direktörü Hülya Karakaya, yanıtladı.

Bölgenin avantajları; çalışan profili, işe bağlılık ve operasyonel verim

Müşteri Hizmetleri ve Tele-Satış alanlarındaki yenilikçi yaklaşımlarımızla 2001 yılından itibaren yaratıcı, esnek, müşteri ve hedef odaklı “Çağrı Merkezi Destekli Bütünleşik Hizmetler” sunuyoruz.

Tüm dünyada müşteriye verilen hizmet kapsamında yaşanan değişimle birlikte Tempo, yaratıcılık ilkesini ön planda tutarak teknolojiyle, insan kaynaklarıyla ve pazarlamayla yeni dünyanın ve insanın gereksinimlerini daha iyi ve verimli şekilde karşılayabilecek çözümler sunuyor.

Ayrıca Tempo olarak bu yıl, Bilişim 500 sıralamasında Türkiye genelinde 71’inci, çağrı merkezleri arasında ise 3’üncü olarak yerimizi almaktan büyük bir mutluluk ve gurur duyduğumuzu da eklemek istiyorum.

Şanlıurfa, ülke genelinde en fazla genç nüfusa sahip illerimizden biri. Yaklaşık 2  milyona yakın nüfusa sahip olması ve bu bölgede hizmet veriyor olmamız insan kaynağımızı bulmamız açısından bize avantaj sağlıyor. Aynı zamanda Şanlıurfa’nın teşvikler açısından 6. bölge teşvikleri ile desteklenmesi kurumsal müşterilerimize daha uygun finansal şartlarda hizmet sunabilmemizi sağlıyor.

Tüm bunlardan daha önemlisi ise bölge insanının işe gösterdiği bağlılık. Bu durum hizmet kalitesine son derece olumlu yansıyor. Türkiye’nin batısı ile karşılaştırıldığında neredeyse yarı yarıya olan personel devinimi ve hizmet kalitemizdeki olumlu yansımalar Şanlıurfa’yı tercih sebeplerimizden.

  1. Lokasyon 450 koltuk kapasiteli

 Şanlıurfa lokasyonumuz 2013 yılında kuruldu. 300 koltuk kapasitesiyle kurulan ilk lokasyonumuzun ardından 2014 ve 2016 yıllarında şehirde 2 lokasyon daha kurduk. İl genelinde elde ettiğimiz verim ve bunun iş sonuçlarımıza olumlu yansımasıyla beraber 2018 yılının 3. çeyreği itibarıyla 450 koltuk kapasitesiyle 4. lokasyonumuzu da hizmete açıyoruz.

Bu lokasyonu tercih etmemizdeki en önemli sebep; 6. bölge teşviklerinden yararlanmak iken bugün şehirdeki yatırımımızı büyütmemiz, çalışan profili, işe bağlılık ve elde ettiğimiz operasyonel verim daha ön plana çıkıyor.

Çalışanların %60’ı kadın

Vodafone Operasyonumuz ile birlikte toplamda 1.185 müşteri temsilcisi hizmet veriyor. (485 TTGRUP, 700 Vodafone MH.) Türk Telekom Operasyonunda tam zamanlı, Vodafone’da ise vardiyalı sistem ile çalışılıyor.

Yaş ortalaması 22 ile 27 arasında değişiklik gösteriyor. Eğitim durumuna baktığımız zaman % 60’ının lise, % 30’unun önlisans, %10’unun ise lisans mezunu olduğunu görüyoruz. Çalışanlarımız genellikle işini sahiplenen, işe ihtiyacı olan, yeni şeyler öğrendikçe gelişen ve heveslenen kişiler. Cinsiyet dağılımı ise %60’ı kadın, %40’ı erkek olarak ayrılıyor.

“Eğitim sürecimiz proje bazlı olarak değişkenlik gösterebiliyor.”

Kariyer.net üzerinden taranan CV’ler, lokasyonlarımıza gelip yapılan başvurular, çalışanlarımızın ve bizlerin referansları İnsan Kaynakları tarafından aranıyor. İlk görüşme sonrası uygun görülen adaylar İnsan Kaynakları ile birebir görüşmeye alınıyor ya da tekrar bir görüşmeye davet ediliyor. Görüşmesi olumlu geçen adaylar 2. görüşme için Operasyon Yönetimi ile bir araya getiriliyor ve aday, projeye uygunsa alımı gerçekleştiriliyor.

Eğitim sürecimiz proje bazlı olarak değişkenlik gösterebiliyor. Örneğin, Vodafone tarafında eğitimler 1 ay sürerken TTGRUP’da maksimum 2 hafta sürüyor. Eğitime oryantasyon ile başlayıp sonrasında ürün eğitimlerine geçiyoruz. Son kısımda ise kalite eğitimi verilerek müşteri temsilcilerini çağrıya alıyoruz.

İşkur ve Harran Üniversitesi ile çok yakın bir ilişkiyle çalışıyoruz.

Hem istihdam desteği hem de iş yaşamında karşılaştığımız her durumda kamu ile çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle İşkur ile çok yakın bir ilişkiyle çalışıyoruz. İşkur ile böyle bir yakın ilişkide olmak zaman zaman bizim için ciddi avantajlar yaratıyor.

Harran Üniversitesi ile de yakın bir çalışma içindeyiz. Üniversite’nin Kariyer Günlerinde hem üniversite yönetimiyle hem de öğrencilerle bir araya geliyoruz. Bu durumun gelecek dönemlerde çağrı merkezimize personel istihdamında ciddi bir kaynak sağlayacağına inanıyoruz. Özellikle Arapça hizmetler kapsamında, il genelinde yer alan derneklerle ve istihdam bürolarıyla bu yöndeki istihdamı arttırmaya yönelik iş birliklerimiz sürüyor.

Lokasyonla beraber şehirdeki kadın çalışanların oranı artış gösterdi.

Hem ekip motivasyonuna hem de bireysel motivasyona önem veriyoruz. Ekip motivasyonlarında ekiplerle çeşitli sosyal aktiviteler yapılıyor. Örneğin; ayın belirli zamanlarında yemek, kahvaltı, piknik, Urfa’ya ait yöresel eğlenceler düzenliyoruz. Operasyon içinde de yine aylık, haftalık hatta bazen günlük kampanyalar yaparak hediyeler veriyor, hediye çekleri dağıtıyoruz.

Bireysel motivasyon için ise kişinin özgüvenini tazeleyecek tebrik mailleri, yönetici takdirleri, koçluk ve geri bildirim seanslarıyla kişiyi destekleyerek hem motive ediyor hem de kişisel gelişimine katkı sağlıyoruz.

İlde önceki yıllarda kadın çalışanların sayısı bu kadar fazla değildi. Lokasyonumuzla beraber kadınlara çalışma hayatında ciddi bir istihdam sağladık. Aynı zamanda sunduğumuz imkanlar ile ailelerin güven ortamı sağlandığı için de rahatlıkla kadınların çalışmalarına müsaade edildi. Böylelikle bölge halkı çağrı merkezlerine büyük bir iş kapısı olarak bakmaya başladı.

Ayrıca bu sektörde çalışanların diksiyonlarının değişip geliştiğini, sosyal ortamlarda kendilerini daha iyi ifade edebildiklerini gördük. Kadın çalışanlarımız ise iş hayatına giriş yaptıkları için artık kendi kararlarını kendi alabilir duruma geldiler ve aile baskısıyla evlenmeler azaldı.