Gezgin

DCS Genel Müdürü Süleyman Soybaş:

“Denizli’de, yabancı dil konuşan nitelikli çalışanlara iş imkanı sunuyoruz”

27’si Türkiye’de olmak üzere, 31 Noktada hizmet veren DCS Communication Center, Türkiye dışında Almanya, Tunus, Bosna, Dubai şubeleri ile Uluslararası arenada hizmet vermeye devam ediyor. 1200 kişilik kapasitesi ve 900’den fazla çalışanı ile 24 yılı aşkın süredir sektöründe lider markalarla çalışan DCS Communication Center, tüm lokasyonlarında Avrupa’da hizmet veren şirketlere yaklaşık 12 dilde  hizmet sunuyor.

Çok dilli hizmet yapısı nedeniyle Türkiye’deki lokasyonlarını belirlerken yabancı dil kapasitesini dikkate alarak belirleyen DCS, özellikle gurbetçi gençlerin tercih ettiği bölgelerde yatırımlarını sürdürüyor.

Bu doğrultuda yatırımlarını İzmir başta olmak üzere, Marmara, Ege ve Karadeniz bölgesindeki şehirlerde yoğunlaştıran çağrı merkezinin Denizli’deki faaliyetlerine dair sorularımızı  DCS Genel Müdürü Süleyman Soybaş yanıtladı.

Süleyman Soybaş. DCS Genel Müdürü

Lokasyon tercihlerinize baktığımızda Marmara ve Ege bölgesinin ağırlıkta olduğunu görüyoruz. Bu bölgelerin tercih edilmesindeki temel sebepler neler?

DCS Communication Center’ın tüm bölgelerde İnsan kaynakları yönetimi ve arge birimi tarafından yapılan başvuru süreçleri doğru değerlendirilerek lokasyon seçimleri yapılmakta ve bu doğrultuda ilerlemektedir.

Denizli lokasyonu ne zaman kuruldu? Burada hangi projeler yürütülüyor?

Denizli şubemiz 6 Mayıs 2010 tarihinde kurulmuştur. Şubemiz kuruluşundan bu yana sektöründe Avrupanın lideri olan partnerimize Inbound ve backofice konularında hizmet vererek faliyetlerini başarılı bir şekilde sürdürmektedir.

Denizli’deki çalışanlarınızın profili hakkında bilgi verir misiniz?

Denizli şubemizde  1 Takım lideri 1 asistan, 15 müşteri temsilcisi bulunmaktadır. Söz konusu müşteri temsilcilerimizden 3 kişi özel durumlarından dolayı home ofis olarak çalışma düzeni ile devam etmektedir.Denizli şube çalışanlarımız 26- 50 yaş aralığında, genelde yurtdışında eğitim almış lise ve üniversite mezunu arkadaşlardan oluşmaktadır.

Denizli’de ileriye yönelik yatırım planlarınız var mı?

Kısa bir süre önce Denizli şubemizde gerçekleştirmiş olduğumuz yatırım ile şube sayımızı 30 personel istihdam edebilecek şekilde geliştirmiş bulunmaktayız. Bu yatırımımız ile Denizli de yaşayan yabancı dil konuşan nitelikli çalışanlara iş imkanı sunmaya devam etmekteyiz.

Bu lokasyon için zorlandığınız veya avantaj olarak gördüğünüz faktörler var mı?

DCS Communication Center olarak lokasyon seçimlerine çok dikkat ederek öncesinde ar-ge çalışmaları yapılmaktadır. Bir çok gurbetçinin Denizli gibi güzel bir şehri tercih ettiğini tespit etmiş bulunmaktayız. Bu nedenle Denizli‘nin bu özelliği bize ileriye dönük personel sayılarının artışında kolaylık sağlarken Ege’ye yakınlığından dolayı alternatif bir lokasyon olarak tercih edilmesini sağlamıştır. İlk açılan lokasyonlardan biri olmasının sebebi de budur.

Kamu ve özel sektör bağlamında ne gibi işbirlikleri var.

Hangi konularda işbirliği yürütüyorsunuz. ( üniversite, belediye vs.

İhtiyaç duymamız halinde İşkur, Konsolosluklar, yabancı dilde hizmet veren eğitim kurumları, Üniversiteler ile iletişime geçerek iş arayan arkadaşlarımızın bize yönlendirilmesini sağlamaktayız.

Çağrı merkezi çalışanlarına ne gibi kariyer imkanları sunuyorsunuz?

Çalışanlarımıza iç bünyemizde yükselme şansını vermeyi ilke edinmiş bir şirket olma özelliğine sahibiz. İhtiyaç duyulması durumunda bünyemizde gerçekleştirdiğimiz yazılı ve sözlü mülakatlar ve bunun akabinde üst düzey yöneticilerimizin izlemiş olduğu bir sınava tabi tutularak çalışanlarımıza , asistan, eğitmen, takım lideri ve manager departmanlarında kariyer yapma imkanı sunmaktayız.

Pandemi hangi süreçlerinizi daha fazla etkiledi. Bu dönemde evden çalışma ve İK süreçlerinizi nasıl yönetiyorsunuz?

DCS Communication Center olarak doğru alınan kararlar ve yürütülen operasyonlar ile kesintisiz hizmet sunarak bu dönemde de çağrı merkezi sektöründeki başarımızdan söz ettirdik. Home Office çalışma sürecimiz kalitemizden hiçbir şekilde ödün vermeyerek  şubelerimizde olduğu gibi aynı hızı ve sistemi ile devam etmektedir. Bu süreçte home office sistemine geçişi hızlı ve sorunsuz sağlayarak partnerlerimize vermiş olduğumuz hizmeti kesintiye uğratmadan devam etmiş olduk. Tüm bu süreçte profesyonelliğini ortaya koyan Bilgi İşlem Departmanıza bu  vesile ile sonsuz teşekkürlerimizi iletmek isteriz. Pandemi sürecinde Bilgi İşlem Departmanı‘nın bu sektörde ne kadar önemli ve belirleyici olduğu bir kez daha anlamış olduk.

Bu süreçte İK görüşmeleri online yapılarak herhangi bir aksaklık olmadan başvurularımız ve personel alımlarımız devam etmektedir. Oryantasyon ve eğitim süreçlerimiz işe alınan yeni takım arkadaşlarımızın kendi ve ailelerinin sağlık durumları gözönünde bulundurularak online olarak yapılmaktadır.

ÇALIŞANLAR NE DİYOR?

Gülcan Fidan, Takım Lideri

“DCS ailesine katılmış olmak Almanya‘dan geldikten sonra Türkiye’ye alışmamı güzel dostluklar kurmamı sağladı. Takım olarak çalışmayı, yönetici olabilmeyi öğretti. Zorlandığım zamanlarda pes etmemeyi öğrendim. İş ortamında aile gibi olabilme kavramının önemini bir kez daha öğrenmiş oldum.”

Nermin Can, Müşteri Temsilcisi

“DCS Denizli Şubesi’ne başlamadan önce maddi ve manevi sıkıntılar içindeydim. Sonra burada çalışarak borçlarımızı ödedik, oğlumu okuttum. DCS’ye ömrümün sonuna kadar minnettar olacağım. Bu pandemi sürecinde bile hiç kesintisiz çalışma imkanı sundu daha ne isteyebilirim ben DCS ailesinin mensubu olduğum için çok mutluyum”

Ayşe Katrancı, Müşteri Temsilcisi

“Şirketimizde aldığımız eğitimler  günlük hayatımda da işime yarayacak bilgiler edinmemi sağladı kısa sürede insanları ikna etmesini ve insanlara karşı töleranslı olmayı öğrendim.”