Gezgin

Prizma Etkileşim Merkezi Bayburt’a umut oldu

Anadoludaki çağrı merkelerinin, kuruldukları bölgedeki hayatları nasıl yeniden inşa ettiklerini gözler önüne seren “Çağrı Merkezi Gezgini”nin bu sayıdaki durağı Bayburt oldu.

Özellikle kamu kuruluşlarına verdiği hizmetlerle öne çıkan ve kısa sürede hatırı sayılır bir büyüme sağlayarak 11 farklı şehirde, 3 binin üzerinde temsilciyle himzet veren Prizma Etkileşim Merkezi, gelişmekte olan şehirlerde gençlere istihdam olanağı sunmaya devam ediyor.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na hizmet veren 7 lokasyondan biri olarak 2017 yılında kurulan Bayburt lokasyonu, yakın bir zamana kadar Çağrı Merkezi yatırımlarının çok yoğun olmadığı bir il olması açısından da kritik bir öneme sahip.

Bayburta sunulan hizmetlere dair sorularımızı yanıtlayan Birim Yöneticisi Mahmut Sami Karaduman, 1986 Ankara doğumlu genç bir yönetici.  İşletme Fakültesi mezunu olan ve farklı sektörlerde çalıştıktan sonra Prizma ile Bayburt’ta yeni bir hayata başlangıç yapan Karaduman sunulan hizmetlere dair şunları söyledi: Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi ALO 170 Hattı 2010 yılında, ÇSGB, SGK ve İŞKUR mevzuatlarına tek noktadan hizmet verebilmek, vatandaşların her türlü soru, sorun, öneri, ihbar ve talebini alarak, geri bildirim sağlamak, doğru bilgiye 7/24 kesintisiz hizmet ile zamanında ve kolay erişim sağlamak amacı ile kuruldu. Toplam da 7 farklı şehirde 910 çalışan ile hizmet verilmektedir. Sırası ile Karaman, Şanlıurfa, Sivas, Kütahya, Ankara, Trabzon ve Bayburt lokasyonlarında hizmete devam ediyoruz.

Bayburt Lokasyonu 1 Şubat 2017 tarihinde 70 kişi ile hizmet vermeye başladı. 1 Birim Yöneticisi, 3 Takım Lideri, 6 Mevzuat Uzmanı ve 60 Vatandaş Temsilcisi ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı bünyesinde hizmet verilmektedir. Çalışanların %29’u lisans, %19’u önlisans, %52’si lise mezunudur.  24 bayan ve 46 erkek çalışan istihdam edilmektedir.

Önceliğimiz her zaman için vatandaş memnuniyetini arttırmak hem kurumumuz hem şirketimiz nezdinde görey yaptığım Bayburt şehrini ve insanlarını en iyi şekilde temsil etmektir. Bu bakış açısı ile 70 kişilik lokasyonumuzda kendimizi yenilemek, geliştirmek ve deneyimlerimizi çalışanlarımız ile paylaşarak bu güzel şehrin iş potansiyelinin yüksekliğini göstererek yeni fırsatlar ile istihdam ve kalite standartlarını arttırmayı sağlamakdır.

Abdurrahman Önül
Vatandaş Temsilcisi

1988 Bayburt doğumluyum. Lise eğitimimi tamamladıktan sonra okumak istediğim halde maddi imkansızlıklardan dolayı inşaatta çalışmaya başladım. Bayburt’un çetin kış şartlarında ancak yaz aylarında inşaat sezonu açılır ve çok kısa sürede sezon kapanır, yılın geri kalan aylarında ise hayvancılık veya semt pazarcılarının yanında çalışarak ailemi geçindirmek için çaba harcardım. Bayburt’ta özellikle ben ve benim gibi olanlar için Prizma Çağrı Merkezinin şehrimizde açılışını büyük bir fırsat olarak görüyorum. Mülakat ve eğitim süreçlerini geçip ALO 170 ailesine katılma fırsatı buldum. Daha önceki iş hayatımda bir düzenim yoktu, aileme vakit ayıramıyordum ama ALO 170 ailesine katıldıktan sonra düzenli bir hayatım oldu ve ailemle vakit ayırma fırsatım oldu, artık hayata umutla ve güvenle bakıyor, ayaklarım yere daha sağlam basdığını hissediyorum.

Bundan sonraki iş hayatımı ALO 170 personeli olarak devam ettirmek ve kendimi daima geliştirerek bu ailede kalıcı olmak istiyorum. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve Prizma Etkileşim Merkezi Yönetim Sistemleri’ne şahsım ve ailem adına teşekkürlerimi sunarım.

Eren Dakoğlu
Vatandaş Temsilcisi

Bayburt doğumluyum. Bayburt Meslek Yüksek Okulu Muhasebe Bölümündeki öğrenimime askerlik ve özel nedenlerle bitmesine iki ay kala son vermek durumunda kaldım. Askerlik dönüşü esnaflık, inşaat ustalığı, tarım ve hayvancılık gibi birçok meslekte çalıştım. Sakin bir aile yaşantısına sahibim. Köyde, annem, eşim ve oğlumla birlikte sade bir hayatım var.

Her ne kadar okul hayatım içimde yarım kalsada bu süreçte ALO 170 çağrı merkezi Mülakat ve eğitim süreçlerinde az da olsa içimde yarım kalan öğrenim hayatıma çok şey katarak kendimi geliştirme fırsatı elde ettim. Ardından ALO 170 de işbaşı yaparak hayatımı bu yönde ve bu ekiple şekillendireceğimin kararını aldım. Şu ana kadar olan iş tanımım ve birlikte çalıştığım tüm ekip arkadaşlarımdan oldukça memnunum.

Tüm ALO170 ailesine, ekip arkadaşlarıma ve Bayburt’a bu imkanları sunan herkese teşekkürlerimi iletiyorum. ALO 170 de çalışmaktan ve vatandaşlarımızın sorunlarına çözüm üretmekten gurur duyuyorum.

 

Ayişe Ergül
Vatandaş Temsilcisi

1983 Bayburt doğumluyum. Önlisans mezunuyum. İŞKUR destekli projelerde çalışıyordum. Sürekli bir iş değildi. Süreklilik arz eden ve hayatımı ileriye dönük planlayacağım güvenebileceğim bir işe ihtiyacım vardı. Tek amacım Dünyada en değerli varlığım olan oğluma güzel bir gelecek hazırlamak.

Prizma Çağrı Merkezinde çalışmaya başladıktan sonra geleceğe daha emin adımlarla ilerliyorum. Bu işin bana en büyük getirisi maddi kazancın yanında insanlarla iletişim kurmama ve kendime olan güvenimin artmasına vesile olmasıdır. Bu iş sayesinde başarıya olan inancım arttı. Doğru iletişim sonucu insanlarla diyaloglarıma katkı sağladı. Artık oğlumla beraber hayata daha güzel bakıyoruz. Bu fırsatı bizlere sunan herkesden Allah razı olsun.

 

 

 

Nurten Kayalı
Mevzuat Uzmanı

1982 Bayburt doğumluyum. Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşletme bölümü mezunuyum. Uzun bir süre herhangi bir işte çalışmadım ancak son dönemlerde İŞKUR TYP projeleri kapsamında üç yıl Bayburt Belediyesinde, son bir yıl da Bayburt Müftülüğünde çalıştım. Daha önce hayata bakışım hep bir bekleyiş, çaba ve stres içerisindeydi. Benim düzenli bir işe giremeyişim benim olduğu gibi annemi ve kardeşlerimi de rahatsız ediyor, sosyal hayatımda eksiklik olarak düşünülüyordu. Bu işe başlamam maddi ve manevi her durumda hem ailem hem de benim için büyük bir gelişme ve mutluluk oldu.

Çağrı merkezinde çalışmaya başlamam çok kısa süre olmasına rağmen gerek eğitimlerde edinmiş olduğum bilgiler gerekse çalışmaya başladıktan sonraki deneyimler iş hayatımda ve içerisinde bulunduğum çevrede kendimden daha emin olmak ve hayatımın ilerleyen dönemlerine daha güvenle bakabilme gibi katkıları olmuştur. ALO 170 çalışanı olarak bana verilmiş görevi hakkıyla, en iyi şekilde icra etmek, her geçen gün bulunduğum görevde başararak devam etmek ve daha ileri pozisyonlarda görev alabilmek en büyük ümidim.

 

 

Mehmet Karataş
Takım Lideri

1983 Şanlıurfa doğumluyum. Sosyoloji lisans bölümünü bitirdikten sonra Felsefe grubu öğretmenliği, pedagojik formasyon sertifikası aldım, Prizma Çağrı Merkezi’nde çalışmaya başlamadan önceki hedefim daha önceki yıllarda da çeşitli özel dershanelerde görev aldığım öğretmenlik mesleğini icra etmek ve bu yolda ilerlemekti. Ancak çağrı merkezi sektörü ile tanıştıktan sonra hedeflerim tamamen değişti ve bu işin tam bana göre olduğunu, bu doğrultuda gidebileceğim en iyi yerlere yol alacağımı her defasında belirttim ve şu anda aynı heyecanla bu yönde ilerlemeye devam ediyorum. Ekim 2012 de vatandaş temsilcisi olarak başlamış olduğum çağrı merkezi görevime kariyer hedef basamaklarını adım adım ilerleyerek Eylül 2013 te mevzuat uzmanı ve Şubat 2017 den itibaren de Bayburt Lokasyonunda takım lideri olarak görev almaktayım, iş yerimizdeki, aile ortamı havasındaki her bir pozisyonda çalışanların fark gözetmeksizin birbirine kenetlenerek bağlılığı ve gerekse kariyer hedefi olan ve bu hedefleri doğrultusunda çabalayan kişiler için sunulan fırsatlar açısından son derece mükemmel bir sektör ve bu sektörde Prizma Çağrı merkezi ile çalışmak hem ayrıcalık hem de onur verici, ilk günden şuana kadar bu büyük ve onurlu ailenin bir üyesi olmaktan kıvanç duyuyorum.