Gezgin

AssisTT  Adıyaman’da 700 kişinin hayatını yeniden inşa etti.

Aldığı çağrı merkezi yatırımıyla istihdamın yanı sıra, sosyo-ekonomik yapısıyla da  değişim geçiren şehirlere Adıyaman ile devam ediyoruz.

19 il ve 25 lokasyonda 10 bini aşkın çalışana istihdam sağlayan AssisTT, her yeni lokasyonuyla Anadoluda’ki gençlerin hayatını değiştirmeye devam ediyor. 2012 yılından itibaren hizmet vermeye başlayan Adıyaman lokasyonu ise, çoğunluğu kadınlardan oluşan 700 kişinin hayatını adeta yeniden inşa ediyor.

Bu yatırımla birlikte çalışma hayatına nitelikli işgücü kazandırıldığının, bölge insanının da çağrı merkeziyle birlikte oluşan sosyal, kültürel, ekonomik ve toplumsal etkilerden hoşnut olduğunun altını çizen Adıyaman İnsan Kaynakları İş Ortaklığı Uzmanı Emrah Öztunç sorularımızı yanıtladı.

 Adıyaman lokasyonu ne zaman kuruldu? Bu lokasyonu tercih etmenizin sebebi neydi?

Adıyaman İnsan Kaynakları İş Ortaklığı Uzmanı, Emrah Öztunç

Adıyaman lokasyonunu 18 Haziran 2012 tarihinde kurduk. Bu lokasyonu seçmemizde Adıyaman’da harekete geçirilebilecek bir iş gücünün bulunması önemli bir etken. Orada nitelikli iş gücü yaratma hedefiyle bu kararı verdik.

Kurduğumuz Adıyaman çağrı merkezinin, çalışanlarımızın hayatında referans sağlayacak ve kariyerleri için önemli bir basamak olacağını düşünüyoruz. Adıyaman lokasyonu, lise, önlisans ve lisans düzeyinde eğitim almış ve kadınların rahatlıkla çalışabileceği bir ortam sunuyor. Bu anlamda, Adıyaman’daki çalışma ortamımızın, iş dünyasına örnek teşkil edeceğine inanıyoruz.
Kaç müşteri temsilcisi hizmet veriyor. Çalışanlarınızın profilinden bahseder misiniz?

AssisTT çatısı altında çalışan yaklaşık 700 müşteri temsilcimiz ile hizmet veriyoruz. AssisTT ailesi olarak potansiyeli yüksek, genç bir çalışan profiline sahibiz. Her anlamda gelişime açık olan ekibimizin yüzde 25’ini lisans eğitimini tamamlamış arkadaşlarımız oluşturuyor. 18-35 yaş aralığındaki çalışma arkadaşlarımız içinde, kadınların oranı yaklaşık yüzde 60 diyebiliriz.

İşe alım ve eğitim süreçlerinden bahseder misiniz?

Yaş, mezuniyet, yetenek gibi başlıklarda işe alım kriterlerimize uygun bulunan adaylar, AssisTT’in web sitesi üzerinden iş başvurusunda bulunabiliyorlar ve iki aşamalı bir eleme sürecinden geçiyorlar. İlk olarak, adayların klavye ve bilgisayar becerileri ölçülüyor daha sonra mantık sorularından oluşan bir sınava tabi tutuluyorlar. Bu aşamaları başarıyla tamamlayan adaylar, işe alım uzmanları tarafından yüz yüze mülakata davet ediliyorlar. Bu aşamayı da başarıyla geçen adaylar, AssisTT ailesinin bir üyesi oluyorlar.

İşbaşı yapan arkadaşlarımıza kendi lokasyonumuzda teknik açıdan tam donanımlı sınıflarda, kurum eğitmenlerimiz tarafından 10 ila 30 gün arası bir süre eğitim veriyoruz. Bu süre boyunca, özellikle simülasyon ve motivasyon amaçlı refresh eğitimlerine ağırlık veriyoruz. Eğitim bir süreç olduğu için yeni çalışanlarımıza oryantasyon çalışması da yapıyoruz. Tüm bu eğitim basamaklarını başarıyla tamamlayan arkadaşlarımız, bünyemizde hizmet vermeye hazır hale geliyorlar.

Adıyaman’da hizmet veriyor olmanın sizin için en büyük avantajları neler?

Kültürel ve turistik değerlerinin yanı sıra, ekonomik olarak da ülkemizde Adıyaman’ın önemli bir yeri olduğuna inanıyoruz. Adıyaman’da sosyo-ekonomik yatırımların yaygınlaşması ve teşviklerin artmasıyla şehir her geçen gün daha fazla gelişiyor.

AssisTT olarak, Adıyaman’ın kendi bölgesinde büyümeye açık ve insan kaynağı potansiyeli yüksek bir il olmasının verdiği avantajlardan yararlanıyoruz. Orada birçok kişinin şirketimizin faaliyetlerinden haberdar olması, çağrı merkezimizdeki istihdamı artırıyor. Şehrin ekonomisi canlanıyor. Tüm bunlar, çalışmalarımızı olumlu etkiliyor.

Kamu kuruluşları ve özel sektör ile iş birlikleriniz bulunuyor mu? Ne gibi iş birlikleri gerçekleştiriyorsunuz?

Türkiye’de çağrı merkezi sektörü, dünyada olduğu gibi hızla büyüyen dinamik bir sektör. Bu hareketlilik, şirketlerin, kamu kuruluşları ve özel sektör ile doğrudan veya dolaylı bir etkileşim içinde bulunmalarını sağlıyor. Biz, AssisTT olarak, son yıllarda üniversitelerde Çağrı Merkezi bölümlerinin açılmasını ve öğrencilerdeki talep artışını, bu alandaki gelişmelerin bir kanıtı olarak görüyoruz.

Üniversitelerle iletişimimizi güçlendirerek sürdürüyoruz. Çağrı Merkezi bölümlerinde okuyan öğrencilere, lokasyonlarımızı gezdiriyor, çalışma ortamımızı yerinde gösteriyor ve çağrı merkezleri ile ilgili olan tüm detayları onlarla doğrudan paylaşıyoruz.

Bununla birlikte, şirketimiz, istihdama büyük katkısı olan Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) tarafından da destekleniyor. Dolayısıyla, kurumlarla çeşitli iş birlikleri gerçekleştiriyoruz.

Çalışanlarınızın motivasyonunu artırmaya yönelik ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Büyük bir aile ortamında çalışmak, tüm ekip arkadaşlarımıza güven veriyor. Bunun yanı sıra, moral ve motivasyonu artırmak için şirket olarak, eğlence geceleri ve piknik organizasyonları düzenliyoruz. Takım ruhunu güçlendirmek için ise halı saha turnuvaları, langırt, masa tenisi gibi oyunlar tercih ediyoruz. Bu sayede, çalışanlar arasında eğlenceli bir rekabet ortamı yaratılıyor.

AssisTT’in Adıyaman ilinin sosyal ve ekonomik hayatına ne gibi katkıları oldu? Bölge halkının yaklaşımı nasıl?

AssisTT bünyesinde; Adıyaman’da bireylerin ortak bir hedef doğrultusunda hareket etmesi, ekip ruhunun gelişmesinde, sosyal ilişkilerin inşası ve idamesinde büyük fayda sağladı. Tüm bu sosyal faydaların yanı sıra AssisTT olarak orada faaliyet göstermemizin ekonomik anlamda artıları da oldu. Çalışma hayatına nitelikli işgücü kazandırdık ve nitelikli kişilerin istihdam edilmesine katkı sağladık. Bölge insanının, çağrı merkezimizin sosyal, kültürel, ekonomik ve toplumsal etkilerinden dolayı hoşnut olduğuna inanıyoruz. Engelli bireylerin ve kadınların kolaylıkla iş imkanı bulabildiğini düşündüğümüzde, AssisTT’in Adıyaman’da faaliyet göstermesinin sosyal ve ekonomik hayata doğrudan olumlu etki ettiğini görebiliyoruz.

Mesut Sinan GÜNER, Grup Yöneticisi

“Her insanın hayatında kısa ya da uzun süreli çağrı merkezi deneyimi olmalı”

1989 Erzincan doğumluyum. İşletme Fakültesi’nden mezun olduktan sonra İşletme Yönetimi alanında yüksek lisans yapmaya başladım, halen bu eğitime devam ediyorum. Çağrı merkezi sektörünün en büyük markası olan AssisTT’te 2009 yılında müşteri temsilcisi olarak çalışmaya başladım. Farklı birimlerde Uzman Asistan, Takım Lideri gibi çeşitli yönetim kademelerinde bulunarak farklı tecrübeler edindim. Bu süre zarfında, layığıyla yapılan her işin sonunda başarının da geldiğini yaşayarak öğrendim.

Şu anda AssisTT’te Grup Yöneticisi olarak çalışıyorum. Bu şirkette hedefimiz, kurumsal müşterilerimiz ile bizi arayan müşteriler arasında kaliteli ve güçlü bir iletişim köprüsü oluşturmak.

Türk Telekom’dan aldığı güçle, ülkemize yatırım yapmaya ve özellikle biz gençlere, iş ve kariyer imkanı sağlamaya devam eden AssisTT’te çalışmaktan büyük mutluluk duyuyorum.

Elif YIĞILI, Asistan

“İyi ki AssisTT’teyim, iyi ki buradayım…”

1987 Konya doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimimi Konya’da tamamladım. 2005 yılında Adnan Menderes Üniversitesi Turizm ve Otel işletmeciliği bölümünü kazandım, 2010 yılında buradan mezun oldum. Üniversiteden sonra bir süre Antalya’da turizm şirketlerinde çalıştım. Evlilik sebebiyle 2013 yılında Adıyaman’a taşındım ve AssisTT çağrı merkeziyle tanıştım. Burada kurumsal, güvenilir bir ortamda, huzurla çalışma imkanı buldum.

AssisTT, insanlara yardımcı olmayı seven kişiliğimi, bir fırsata dönüştürmemi sağladı. Yeniliklere ve gelişmeye açık biriyim. Her çağrıyı ailemden birileri arıyormuş gibi karşılıyorum. Bu da fark yaratmamı ve müşteriler tarafında olumlu geri bildirimler almamı sağlıyor. Ayrıca bu durum, benim için en büyük ödül ve motivasyon kaynağı oluyor.

Bundan sonra öncelikli hedefim AssisTT’te takım lideri olmak. Ardından, bu bünyedeki çalışma hayatıma üst düzey yönetici olarak devam etmek istiyorum.

Mustafa YILDIZ , Asistan

“Hem mükemmel bir aile ortamım hem de kariyer planı yapabileceğim bir işim oldu”

1991 Adıyaman doğumluyum. Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri bölümü mezunuyum. Şu an Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümüne devam ediyorum. Çağrı merkezi sektörünün önde gelen kuruluşu, AssisTT ailesiyle Kasım 2016’da tanıştım. Böylece her geçen gün büyüyen mükemmel bir aile ortamım ve kariyer planı yapabileceğim bir işim oldu. AssisTT’in bir üyesi olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum. Bundan sonraki süreçte hedefim, öncelikle takım liderliğine yükselmek, sonrasında kariyer basamaklarını birer birer tırmanmak. Bana sunduğu imkanlar için AssisTT’e teşekkür ediyorum.

 

Melek HASTAOĞLU, Takım Lideri

 “AssisTT’in tüm yönetim kadrolarında teker teker çalışmak istiyorum”

 1988 Çorum doğumluyum. İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü mezunuyum. 2014 yılında yapmak istediğim işi AssisTT sayesinde buldum. Yaklaşık bir yıl müşteri temsilcisi olarak çalıştıktan sonra takım lideri oldum ve şu anda kariyerime bu unvan ile devam ediyorum. Kariyer planımı AssisTT ile yapmaktan çok mutluyum. Bu şirketin tüm yönetim kadrolarında teker teker çalışmak istiyorum.