Gezgin

Teleperformance Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tolga Uçbağlar;

“BALIKESİR’DE ÇALIŞAN SAYIMIZI 1.000’E ÇIKARMAYI PLANLIYORUZ”

1978 yılında kurulan ve bugün 217.000’in üzerinde çalışanıyla 74 ülkede hizmet veren Teleperformance, global deneyimini uzun yıllardır Türkiye’ye taşımaya devam ediyor.

İstanbul, Uşak ve Trabzon’un ardından dördüncü merkezini Balıkesir’de açan Teleperformance Türkiye’nin çalışan sayısı ise 2.500’ü aştı.

Yakın dönemde kapasitesi 1000’e çıkarılması hedeflenen Balıkesir’de kalifiye ve eğitimli işgücüne ulaşma kolaylığı ve İstanbul’a yakınlığı nedeniyle Balıkesir’in önemli fırsatlar barındırdığını ifade eden Teleperformance Türkiye İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Uçbağlar, Balıkesir lokasyonuna dair sorularımızı yanıtladı.

Teleperformance Türkiye’den kısaca bahseder misiniz?

Teleperformance Türkiye olarak, 1995 yılından bu yana çağrı merkezi ve çok kanallı CRM hizmetleriyle ülkemizde sektör lideri kurumlar için müşteriye bir “temas merkezi” oluşturuyoruz. Teleperformance Global’in 1978 yılında başlayan ve bugün 74 ülkede, 340 çağrı merkezinde, 217.000’in üzerinde çalışanıyla zenginleşmeye devam eden bilgi birikimini Türkiye’nin ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde faydaya dönüştürüyoruz. Toplam dört merkezde, 2.500’ü aşan çalışanımızla farklı sektörler için yeni nesil, çok kanallı müşteri etkileşimi meydana getiriyoruz. Teknolojik altyapımızın gücü ve küresel tecrübemiz sayesinde sadece Türkiye’de değil, yakın kıyı ülkelerinde de lider şirketlerin tercih ettiği bir dış kaynak CRM hizmet sağlayıcıyız.

Yeni yatırım için Balıkesir’in tercih edilme sebebi neydi?

Balıkesir ilk olarak İstanbul’a yakınlığıyla çağrı merkezleri için ideal bir konumda bulunuyor. Kara, hava ve deniz yollarından çok çeşitli ulaşım olanakları sağlaması da lojistik açıdan önemli bir avantaj sunuyor. Nüfusun yüksek olduğu şehirde konumlanan üniversite, yüksek öğrenim olanaklarını artırarak nitelikli insan kaynağı yetiştirilmesini kolaylaştırıyor. Bu sayede eğitimli ve kalifiye istihdam gücüne erişim sağlıyoruz.

Balıkesir’de hizmet veriyor olmanın sizin için en büyük avantajları neler?

Balıkesir genç ve dinamik bir şehir. Şehir nüfusunun önemli bir bölümünü oluşturan yetenekli gençlerimiz yüksek kaliteli bir eğitimle destekleniyor. Çağrı merkezlerinin ihtiyaç duyduğu nitelikli personel ihtiyacını karşılama noktasında da Balıkesir elverişli bir şehir haline geliyor. Bu avantajları hem şehir halkı hem de Teleperformance müşterileri için katma değere dönüştürme hedefiyle dördüncü merkezimizi Balıkesir’de açtık.

Teleperformance Türkiye Genel Müdür Yardımcısı, Tolga Uçbağlar

Kaç müşteri temsilcisi hizmet veriyor. Çalışanlarınızın profilinden bahseder misiniz?

Türkiye genelinde 2.500’ün üzerinde müşteri temsilcimiz bulunuyor. Balıkesir özelinde orta vadede çalışan sayımızı 1.000’e çıkarmayı planlıyoruz. Çalışanlarımız üstlendikleri rol ve görevleri tam olarak karşılayacak niteliklere sahipler. Teknik destek ekibi ve yöneticilerimizin tümü ortaya da ileri düzey İngilizce biliyor. Müşteri temsilcilerimizin ise yarıya yakını üniversite veya yüksekokul mezunu. Cinsiyet dağılımında da hemen hemen eşit bir tablo görüyoruz; personelimizin %54’ünü kadınlar, %46’sını ise erkekler oluşturuyor. Gençler için ideal bir kariyer seçeneği olan çağrı merkezlerimize ilgi de bu yaş aralığında yoğunlaşıyor; 18-25 yaş arası çalışanlarımız toplam personelin %41’ini oluşturuyor.

Bölgede ileriyle yönelik yatırım planlarınız var mı?

Büyümek, karlılığımızı artırmak ve eşsiz müşteri deneyimi sunmak için sürekli rekabet halindeyiz. 2017 yılında kurduğumuz Balıkesir çağrı merkezimizi 2018 yılı içinde 1.000 kişiye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl yeni yatırımlara imza atacağımız bir yıl olacak. Özellikle insan kaynağı dönüşümüne öncülük edecek pek çok çalışma planlıyoruz. Çok kanallı ve birbiriyle entegre çalışabilen çağrı merkezi hizmetlerinin yanı sıra yakın kıyı yatırımlarımızı artırarak uluslararası markalara müşteri deneyimi sunmaya devam edeceğiz.

İşe alım ve eğitim süreçlerinden bahseder misiniz

İşe alım süreçlerimiz, hizmet verdiğimiz sektörlere ve çalışanların üstleneceği role göre değişim gösteriyor. Sözgelimi teknik operasyon tarafında bir pozisyon açıldığında, buraya üniversitelerin Bilgisayar-Bilişim alanında lisans ya da ön lisans eğitimini tamamlamış, iyi düzeyde İngilizce bilen, güncel teknolojilere hâkim kişiler arıyoruz. Bankacılık, sigortacılık ve finans sektöründe satış ve şikâyet yönetimi gibi rollerde hizmet veren operasyonlarımız için yaptığımız işe alımlarda ise adaylardan üniversitelerin bankacılık, sigortacılık ve ilgili bölümlerinden mezun olmaları ve tercihen benzer alanlarda tecrübeye sahip olmalarını bekliyoruz.

Bölgesel hedeflerimiz doğrultusunda, anadil seviyesinde yabancı dil bilen müşteri temsilcileri de öncelikli insan kaynağı oluyor. Yabancı dilde hizmet sunan kadromuzu genişletme hedefimiz doğrultusunda İngilizce ve Almanca’nın yanı sıra; Felemenkçe, Fransızca, İspanyolca ve İtalyanca gibi diğer Avrupa dillerini bilen yeni çalışanları ekibimize dahil etmek istiyoruz.  Çok kültürlü bir çalışma ortamı sunmamız sebebiyle buna uyum sağlayabilecek kişileri tercih ediyoruz. İşe alımlarda “dürüstlük, profesyonellik, saygı, yenilikçilik ve bağlılık” olarak sıraladığımız Teleperformance’ın temel kurum değerlerine sahip olduğunu gördüğümüz adaylar bizim için ön plana çıkıyor.

Kamu kuruluşları ve özel sektör ile iş birlikleriniz bulunuyor mu? Ne gibi işbirlikler gerçekleştiriliyor.

Çağrı merkezleri, sunduğu hizmetlerin yanı sıra sağladığı istihdam fırsatlarıyla da hem kamunun hem özel sektörün sıklıkla dirsek temasında çalıştığı kuruluşlar arasında yer alıyor. İş-Kur kanalı ile düzenlediğimiz İstihdam Garantili Mesleki Eğitim Kursları ve İşbaşı Eğitim Programları, genç nüfusun çağrı merkezi sektöründe kariyer yapmak için gerekli yetkinlikleri kazanarak, bu alanda çalışmaya başlaması için fırsat sunuyor. Balıkesir şehrine yönelik çalışmalarımız da hız kesmiyor: Balıkesir Belediyesi Kariyer Merkezi aracılığıyla istihdam gücümüzü artırırken, burada yapılan ön değerlendirme süreçlerini başarıyla tamamlayan adayları kendi seçme ve yerleştirme süreçlerimize dahil ediyoruz. Balıkesir Altıeylül Halk Eğitim Müdürlüğü ile iş birliği yaparak, Çağrı Merkezi Eğitim kursları düzenlemek için gerekli atılımları başlattık. Yine benzer şekilde Balıkesir Üniversitesi’ne bağlı Balıkesir Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu  ve Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu ile yaptığımız iş birliği kapsamında, yüksekokul öğrencilerine dönemsel staj ile etkin bir eğitim ve ardından istihdam fırsatları sunuyoruz. Öte yandan, çağrı merkezimizin faaliyete başlamasıyla birlikte, Balıkesir ve yakın çevrede çalışan özel şirketlere ve kamu kuruluşlarına da hizmet sunmaya başlıyoruz.

Balıkesir’in sosyal ve ekonomik hayatına ne gibi katkıları oldu. Bölge halkının yaklaşımı nasıl?

Balıkesir büyüyen ve gelişen bir şehir. Çağrı merkezleri her yerde olduğu gibi Balıkesir’de de özellikle genç nüfusun istihdamı için bir cazibe merkezine dönüşüyor. Burada yaptığımız büyük ölçekli yatırım, gerek Balıkesir halkından gerekse yerel idarelerden yoğun ilgi gördü. Şehirde istihdam sağlamak, sadece Balıkesir’in değil Türkiye’nin de önemli konu başlıklarından biri olan işsizlikle mücadelede son derece kritik bir çözüm teşkil ediyor. Böylesi bir sıçrama, sosyal ve ekonomik hayatı da olumlu etkiliyor. Bölge halkının, özellikle gençlerin gerek istihdam fırsatlarına gerekse iş birlikleri üzerinden sunduğumuz eğitimlere sağladığı olumlu dönüşler bizi de mutlu ediyor.