Jetizz Genel Müdürü Çetin Otçeken

“Pandemi süreci kargo şirketlerini de dönüştürdü”

Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi süreciyle birlikte, işleri yoğunlaşan sektörlerin başında gelenlerden biri kargo sektörüydü. Hem insanların alışverişlerini evlerden online olarak yapmayı tercih etmesi hem de evde kalınan sürenin
uzamasıyla zaman geçirecek yeni hobiler edinilmesi derken, kargo siparişleri arttı. Pek çok kişi için hızlı kargo teslimatları konusu büyük önem kazandı. Aras Holding, hayata geçirdiği yeni nesil hızlı teslimat modeli Jetizz ile bu konuda bir adım attı. Hızlı kargonun yanı sıra aynı gün kargo teslimatında yeni nesil teknolojiler kullanarak firmaların ürünlerini saatler içerisinde teslim edebilen Jetizz’i, Jetizz Genel Müdürü Çetin Otçeken ile konuştuk.

Hızlı teslimat modeliyle başlatılan akşam ve hafta sonu teslimatları satış oranlarını etkiledi mi?

Pandemi süreci ile birlikte internet üzerinden alışverişlerin artması ve evden çalışma şekline geçilmesi ile birlikte tüm özel hizmetlerimizde artış oldu. Gün içi ve hızlı teslimat hizmetlerimize
talep arttı. Sokağa çıkma yasağı uygulamasına rağmen pazar günleri dahil haftanın yedi günü saat 23:00’e kadar hizmet vererek bizi tercih edenlerin hayatını kolaylaştırmaya çalışıyoruz.

Kargo elemanının isim ve bilgilerinin müşteri tarafından teslimat öncesinde online görülebilmesinin sağladığı avantajlar nelerdir?

Dağıtım personelimizin anlık olarak takip edilebilir olması müşterilerimizin duyduğu güvenin artmasıyla birlikte birçok avantaj sağlıyor. Müşterilerimizin kargosunun hangi saatte geleceğini bilmesi, zaman planlaması için de önemli bir avantaj sağlıyor.

Peki, gün içi teslimatlarda alıcılar için uygulanan canlı kargo takibi nasıl gerçekleştiriliyor?

www.jetizz.com websitemiz üzerinden kargo takip ekranlarımızdan müşterilerimiz kargolarıyla ilgili her türlü bilgiye ulaşabiliyor ve anlık olarak takip edebiliyor. Ayrıca müşteriler 0850 215 33 34
numaralı çağrı merkezimizden 7/24 kargoları ile ilgili öğrenmek istediği tüm detayları öğrenebiliyor ya da yapmak istedikleri tüm değişiklikleri müşteri temsilcilerimiz aracılığı ile yapabiliyorlar.

Hangi hizmetlerinizin daha çok tercih edilmeye başladı?

Evden çalışmanın yoğunlaştığı bu dönemde şirketler arası ya da çalışanlar arası ulaştırılması gereken kargoların olması ve e-ticaret siteleri üzerinden alışveriş yapılması ile birlikte gün içi teslimat
hizmetine talep arttı. Temizlik, sağlık ve elektronik ürünlerinin temininde de özellikle gün içi ve hızlı teslimat hizmetimiz daha çok tercih edildi ve bu süreçte yeni nesil kargoculuk anlayışı da müşterilerde yer edinmeye başladı.

Koronavirüs salgını kargo şirketlerinin çalışma koşullarını nasıl etkiledi?

Esnek çalışma saatlerine geçmeye başladık. Evden çalışabilecek olan tüm çalışanlarımıza “evde kal” diyerek en azından risk altında kalmalarını engellemeye çalışıyoruz. Toplantılarımızı online olarak gerçekleştiriyoruz. Tüm çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığını ve sosyal mesafeyi korumak adına bu dönemde temassız teslimat seçeneğini devreye aldık.

Haberin devamı için Call Center Life 63. sayı↵