Odeabank Genel Müdürü Mert Öncü:

“Pandemi döneminde Odeabank, kelimenin gerçek anlamı ile ‘uzaktan’ çalışmayı öğrendi”

Ülke ekonomisinde finansal sistemin çalışması için hayati role sahip bankalar da diğer tüm sektörler gibi, dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınından etkilenmekten kaçamadı. Salgın, global ekonomik faaliyeti bütünüyle etkilese de, korona virüs pandemisi sürecine ‘hazırlıklı’ yakalanan sektörlerin başında bankacılık sektörünün geldiği sıklıkla gündeme geldi. Ülkemizin genç bankalarından Odeabank da Covid -19 pandemisi döneminde piyasalarda yaşanan belirsizlik ve dalgalanmalara rağmen 2020 yılının ilk yarısında 65 milyon TL net kar elde ettiğini açıkladı.

Bankacılık sektörünün çeşitli kademelerinde 24 yıllık deneyime sahip, bu süre içinde farklı pozisyonlarda yöneticilik yapmış olan Dr. Mert Öncü, Nisan 2018’den bu yana Odeabank Genel Müdürlüğü’nü üstlenen isim. İstanbul Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktana sonra 1993-1994 yılları arasında aynı zamanda öğretim görevlisi olarak çalıştığı DePaul Üniversitesi’nden MBA ve 2001 yılında Marmara Üniversitesi’nden doktora derecelerini alarak kariyer yolculuğuna adım atmış olan Odeabank Genel Müdürü Mert Öncü, tüm dünyayı etkisi altına alan salgın dönemiyle birlikte önemli oranda talep artışı yaşayan internet bankacılığını, bu dönemdeki uygulamalarını, gelecek hedeflerini ve müşteri hizmetleri süreçlerini Call Center Life’a anlattı.

2018’den bu yana Odeabank Genel Müdürlüğü’nü üstleniyorsunuz. Öncelikle, Odeabank adına elde edilen başarının ardındaki temel faktörler neler, açıklayabilir misiniz?

2018’de Türkiye ve dünyadaki ekonomik gelişmeler doğrultusunda Odeabank olarak yeniden yapılandırma sürecine girdik. Odeabank’ta mevcut organizasyonel yapıyı öncelikle “müşteriyi odağımıza alarak”, çeviklik, yalınlık, verimlilik artışı ve iş akışlarının optimizasyonu hedefleriyle güncelledik. Odeabank olarak küresel ve yerel ekonomik gelişmelere bağlı olarak müşteri odaklı çalışma stratejimizi başarıyla uygulamaya; verimliliğe ve risk yönetimine her zamankinden daha fazla önem vererek ülkemizin öncelikleri doğrultusunda faaliyet göstermeye devam ettik. En iyi ve çeşitli  yatırım ürünleri sunan banka olma yolundaki stratejimiz doğrultusunda, sağlıklı ve istikrarlı bir performans için adımlarımızı atmayı sürdürdük. Müşteri odaklı bankacılık anlayışını katma değer yaratan alanlarda geliştirmeyi hedefleyerek, teknolojik gelişmelerin yansıması çerçevesinde; sürdürülebilir, yenilikçi çözümleri ve dijitalleşmeyi tüm iş kollarında hayata geçirmeyi amaçladık. Kârlılık ve aktif kalitemizi güçlendirmeye dönük adımlarımızın yanı sıra fonlama tabanımızı genişleterek kaynaklarımızı çeşitlendirdik. Sonuç olarak, niceliksel aksiyonların yanında yapılan niteliksel değişikliklerle bankamızın hizmet yapısını güçlendirdik.

Bankacılığın geleceği söz konusu olduğunda artan dijitalleşme ile birlikte ne gibi gelişmeler öngörüyorsunuz? Bu anlamda teknoloji yatırımlarınızdan bahsedebilir misiniz?

Odeabank olarak tüm dijital kanallarımızda en iyi kullanıcı deneyimini sunmaya odaklanmış durumdayız. Bankamızın tüm ürünlerini dijital kanallar üzerinden doğru zamanda doğru müşteriye, müşterilerimizin tercih ettikleri kanaldan sunmayı amaçlıyoruz. Bu doğrultuda erişim kanallarımızı birbirinden bağımsız olarak değil, birbirini tamamlayacak şekilde geliştiriyoruz. Amacımız teknolojiyi uzaklaşmak için değil, müşterilerimizle yakınlaşmak için kullanmak. Bu doğrultuda müşterilerimize günün teknolojilerini ve bankamızın bilgi birikimini kullanarak kişiselleştirilmiş çözümler sunuyoruz. Dijital bankacılık kanallarımızı güçlendirerek gerçek zamanlı ve proaktif yaklaşımlar ile müşterilerin varlıklarını yönetmelerini kolaylaştıracak yatırımlar yaptık. Öngörülü bankacılık kapsamında yapay zeka eksenli çözümler ile çok daha geniş kitlelere kişiselleştirilmiş hizmetleri sunmak için çalışmalarımız sürüyor. Chat-bot ile ürün desteği ve yazılım robot destekli hizmetlerimiz ile dijital kanallarımızı tek duraklı bir finansal çözüm mağazasına dönüştüreceğiz. Bankamızın verimliliğini artırmak, vadettiğimiz kaliteli hizmeti sağlamak için, müşterilerimize birebir bankacılık hizmetini uzaktan vermeyi hedeflediğimiz projeler üzerinde çalışıyoruz.

İlerleyen dönemler için hedeflerinizden bahsedebilir misiniz?

Mevcut küresel eğilimler, sektördeki yeni kontrollü normale uyum sürecinin devam edeceğine işaret ederken Odeabank olarak güçlü sermaye yapımız, profesyonel insan kaynağımızı oluşturan, alanında uzman ekiplerimiz ile önümüzdeki dönemi büyük bir güvenle karşılamaktayız. Müşteri odaklı bankacılık anlayışı ile katma değer yaratan alanlarda gelişmeyi hedefleyen yalın organizasyonel yapımız, bankamızın potansiyelini daha da artıracaktır. En iyi yatırım ürünleri bankası olma yolundaki stratejimize odaklanarak, sağlıklı ve sürdürülebilir büyümeye yönelik adımlarımızı tüm iletişim ve hizmet kanallarımızı kullanarak atmaya devam edeceğiz. Ülkemiz ekonomisinin büyüme planları ile uyumlu olarak önümüzdeki dönemde dış ticaretin artırılmasına yönelik hedeflerimiz ve stratejilerimiz kapsamında ürün ve hizmetlerimizi tüm ihracatçılara sunmaya hazır durumdayız. Bu önceliklerimiz ile müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda nakdi ve  gayri nakdi kredi portföyümüzü büyütme hedefimiz bulunuyor.

Haberin devamı için Call Center Life 63. sayı↵