Royal Grup Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Çehreli

Royal Grup  Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Çehreli

“Çağrı merkezi, hizmet kalitesine önem veren şirketler için vazgeçilmez bir unsur”

Büyümesine hız kesmeden devam eden inşaat sektörüne her geçen yıl yeni oyuncular dahil oluyor. sektöre hızlı giriş yapan firmalardan biri ise Royal Grup.

İnşaatla uğraşan bir ailenin çocuğu olarak genç yaşlarda iş hayatına atılan Royal Grup  Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Çehreli ,20 yılı aşkın süredir bu sektörün içinde yer alan genç bir yönetici.

İnşaat sektörünün her aşamasında yer aldığını ve çekirdekten yetiştiğini belirten Çehreli, sektöre dair sorularımız yanıtladı.

Royal Group’un  faaliyetlerinden bahseder misiniz?

Firmamız 4 yıl önce kuruldu. Royal Group’u oluşturan birkaç firma var, Bunlar finansal ortak olarak katılıyor. Asıl bizim firmamız Okay Yapı 20 senedir inşaat işleri ile uğraşıyor. Diğerleri sanayi işleri ile uğraşıyorlar.  Nitelikli, insana değer veren, markalı projeler üretmek için kurulmuş bir grubuz. 4 senedir Kartal bölgesi başta olmak üzere projeler geliştirdik. Tamamlanmış olan, tamamlanması  yakın olan, yeni başlayacak ve gelecek projelerimiz var. Şu anda çizgisi belli, marka değeri yüksek, yüksek teknoloji barındıran ve konsept projeler geliştiriyoruz.

Kartal Bölgesini özellikle seçtik. Kartal bölgesi bizim kriterlerimize, yapmış olduğumuz projelerin niteliğini kaldırabilen bir bölge. Kartal ileriye dönük yıldızı parlayacak, katma değer katacak ve yaşam standartları yüksek olan bir lokasyon. Bizim yatırımlarımız içinde fazlaca nitelik, teknoloji barındırdığı için aslına bakıldığında yatırım değeri yüksek projeler. Bu yatırım değeri yüksek projeleri de yıldızı parlayan bölgelerde yapmak zorundayız. Kartal bölgesi de yıldızı parlayan ve kentsel dönüşümde de önü açık olduğu bir bölge. Lokasyon olarak Kartal’dan kısaca bahsetmek gerekirse; denize, marinaya sahil bandına çok yakın, adalar ve deniz manzarasına hakim bir bölge, E5,  metro, hastaneler, alışveriş merkezleri yakın, havalimanı yakın, otobana bağlanmak kolay vb.. aradığımız bir çok unsuru burada bulabiliyoruz. Bunun için daha çok Kartal’ı tercih ettik. Birde buna paralel olarak arazi yapısı ve imar durumu bizim hayal ettiğimiz, standartlarımıza uyan yeşil alanı fazla projeler üretmemize imkan veriyor. Tüketici talepleri, ihtiyaçları bizim için çok önemli. Aslına bakarsanız bu yönde referans noktası olarak kendimizi alıyoruz. ‘Biz bu projede yaşar mıyız? Hayatımızı devam ettirir, çocuklarımızı burada büyütebilir miyiz?’ gibi soruları kendimize soruyoruz’. Tabii ki bu işin manevi boyutu. Diğer yandan bizim burada yapacağımız yatırım, oluşturacağımız değer insanlara ne ölçüde yansır, bize ne ölçüde yansır? Yani biz burada bir proje ürettiğimiz zaman, tercihte bulunurken hem yaşam kalitesi hem de yatırımcının mutluluğu noktasın da belli bir parametrelerimiz var o parametreleri her zaman gözeterek belli bir işe, belli bir yatırıma girişiyoruz.

İnşaat sektöründe Türkiye’nin konumunu değerlendirdiğinizde nasıl bir tablo ortaya çıkıyor. Türkiye’ye özgü dinamikler sektörü olumlu veya olumsuz anlamda nasıl etkiliyor. Hangi yönlerin geliştirilmesi gerekiyor?

İnşaat sektörü, elbette şu andaTürkiye’nin en canlı, hareketli ve likiditenin döndüğü bir sektör. Hatta bazı çevrelerde lokomatif sektör olarak da değerlendiriliyor. Özellikle büyük kentlerdeki kentsel dönüşüm hamleleri, İnşaat sektörünün daha uzunca bir süre canlı ve yüksek performansta devam edeceğine işaret ediyor. Biz de bu İsabetli öngörüyle yapısal tedbirlerimizi alarak kendimizi geleceğe hazırlıyoruz. Sektörün yakın orta ve uzun vadedeki geleceğini oldukça iyi görüyorum. Türkiye’deki bir kısım siyasi ve sosyal çalkantılardan etkilenen yönleri olsa da, inşaat sektörü uzun yıllar modası geçmeyecek bir sektör halinde Türkiye’nin gelişmesine ve kalkınmasına önemli katkılarda bulunuyor. Konut satışları elbette beklentilerin gerisinde, bunu inkâr edemeyiz. Ancak bunun önemli birkaç sebebi var. Az önce de söylediğim gibi ülkenin içinden geçtiği zor zamanlar, Bunun ekonomiye yansımalarının negatif etkileri, rekabetin büyük ölçülere ulaşması, maliyetlerin yüksek oranlara çıkması ve satış fiyatlarının zorunlu olarak artırılması gibi etkenlerle, konut satışlarında beklenen çizgiyi yakalamak kolay olmuyor. Ancak buna rağmen, işini iyi yapan kaliteden taviz vermeyen, müşterisi üzerinde sağlam bir güven tesis eden firmalar sanıyorum satış hedeflerine daha yakın çizgilerde ilerliyor. Biz de bu şirketlerden biri olarak satışlarımızdan gayet memnunuz diyebilirim.

Yukarıda zikrettiğimiz gibi ülkemizin içinden geçtiği siyasi çalkantılar elbette sektörümüzü etkiliyor. Özellikle referandum öncesindeki durgunluğu hep birlikte hatırlıyoruz. Fakat referandumdan sonra bu durgunluk bir nebze olsun hareketliliğe dönüştü. Bugünlerde Ramazan’ın doğal etkisi olarak elbette bir yavaşlama var, fakat bayram sonrasında güzel beklentilerimiz olduğunu da söyleyebilirim.

Gelecek dönem hedefleriniz nelerdir?

Kurduğunuz hayaller ile alakalı, hayallerinize odaklanırsanız muhtemelen onu elde ediyorsunuz. Bize de Allah nasip etti, marka değeri çok yüksek projeler üretme fırsatı verdi. Bizde tabi çok çalıştık. Gerek bedenen gerek masa başında, tamamıyla mutfağın içindeyiz. Sektörün çekirdeğinden gelmemizi projelerimize yansıtıyoruz. Buda bize hedefimize ulaşmakta ciddi avantaj sağlıyor.

Bizim hedefimiz önce bulunduğumuz bölgede ve yurt çapında belli bir seviyede marka değeri üretmek ve bununla paralel olarak da yurt dışında uluslararası arenada sözü geçen sektörde iddialı sektörün ileri gelen firmalarından birisi olma yönünde hızla ilerliyoruz. Hedefimiz bu noktada. Ve kısa zamanda almış olduğumuz mesafe ve ivmemiz bu hayalimizin 10 yıldan daha kısa zaman da gerçekleşeceği yönünde bize ümit vaat ediyor.

Müşterilerinizle iletişim kurmak için hangi kanalları kullanıyorsunuz?

Yüzyılımız müthiş bir iletişim çağı. En başta internet, sosyal medya imkânları olmak üzere teknolojinin sunduğu bütün nimetlerden faydalanıyoruz. Bunun yanı sıra TV, sinema mecralarında iddialı reklam filmleri hazırladık ve bunlardan  verimli dönüşler aldık. Yazılı medyada ve sektörel dergilerde sık sık bizi görebilirsiniz. Böylece sorunuzun cevabı ortaya çıkıyor. Her ay ortalama 1500 yeni müşterimiz oluyor diyebilirim. Bu rakamlar hızla artarak birkaç yıl içinde yüzbinlere ulaşacak. PR çalışmalarımız dinamik bir şekilde devam ediyor. Türkiye’nin en seçkin kreatif, sosyal medya, PR ajansları ile çalışıyoruz. Toplamda 30 kişiye yakın bir imaj ve Pazarlama kadromuz var.

Bu arada Royal Group’un önemli bir başarısını da ifade etmeden geçemeyeceğim. Biliyorsunuz her yıl dünya inşaat Oscarlarının İngiltere’de dağıtıldığı İnternational Property Awards Yarışmasına Bu yıl Türkiye’yi temsilen binlerce firma arasından 15 proje içinde Royal Garden Kartal ve Skyblue İstanbul projelerimiz de bulunuyor. Tabii ki bu durum bizim için gurur verici, inşallah Ekim ayında yapılacak olan finallerde yedi dalda yarışacağız, Türkiye’ye en az bir birincilik getirmeyi hedefliyoruz.

Biz projelerimizi  geliştirirken bugünün projesini değil de 15 sene sonrasının projesini üretmeyi hayal ederek üretiyoruz. Malzeme seçimlerinde, tasarlarken ve yaşam alanlarını oluştururken ileriye dönük beklentileri öngörerek geliştirmeye çalışıyoruz.

Çağrı Merkezi sektörü hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Call Center hizmetleri muhakkak ki inşaat sektörü için oldukça faydalı. Özellikle büyük ölçekli çok sayıda proje arz eden firmalar ön tanıtımlarında Call Center hizmeti alarak hem personelden hem de zamandan tasarruf ediyorlar. Şu an projelerimizin tanıtım ve satışını kendi satış ofislerimizdeki ekiplerle yürütüyoruz. Fakat ilerleyen dönemlerde marka olarak Call Center hizmeti almak durumunda olacağız. Gözlemlediğimiz gelişmeler ve gidişatımız bunu gösteriyor.

İnşaat sektörü için çağrı merkezleri, Müşteri memnuniyetini daha üst seviyeye taşıma ve hizmet kalitesini arttırma aşamasında ne gibi çözümler üretebilir?

Çağrı merkezi kurumsal yapıdaki müşteri hizmetleri kalitesi standardına önem veren şirketler için vazgeçilmez bir unsur haline gelmektedir.  Müşteri hizmetlerinin yüzde 90’lık kısmının telefon üzerinden yapıldığı düşünülürse çağrı merkezleri sayesinde zamanında cevaplanan çağrıların, tatmin olan müşteri sağlanmasında ilk adım olduğu gözler önüne serilebilir. İnşaat sektörü olarak; müşteri memnuniyetini daha üst seviyelere taşımak için ise çalışanların davranışlarıyla bağlantılı. Çağrı merkezine ulaşan bir kişi karşısında konuşması ve bilgisi ile sorununa çözüm üretecek temsilci arıyor. Temsili gücünün önemli olması da diğer bir kriter, çünkü markanızla, projelerinizle ilgilenen insanlar sizi aradığında, bilgi almak istediği tüm konularda ne kadar samimi bir şekilde karşılanıp, tatminkâr ve cevaplar alırlarsa aslında sizin için o kadar müşteri olma potansiyeli yüksek bir alıcı profili çıkabiliyor.

Çağrı merkezi hizmetinizi kendi bünyenizde mi vermeyi tercih ediyorsunuz, outsoruce mu ediyorsunuz? Neden?

Şu an projelerimizin tanıtım ve satışını kendi satış ofislerimizdeki ekiplerle yürütüyoruz. Ama Royal Group olarak, ilerleyen dönemlerde bünyemizde böyle bir departman kurma çalışmalarımız olacak.