SAVATEL, YENİ YATIRIMLARIYLA İZMİRDE BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR

2013 yılında tahsilat hizmeti vermek üzere İzmir’de kurulan Savatel, müşteri hizmetleri ve veri düzenleme projeleriyle büyümesini sürdürdü. Hukuk Bürosu kökenli bir çağrı merkezi olarak  borç hatırlatma ve uçtan uca tahsilat projelerindeki başarısıyla çalışan sayısını kısa sürede 500’e çıkaran Savatel, yeni yatırımlarıyla  büyümeye devam ediyor. İzmir Çiğli Atatürk Organize Bölgesi’nde geçtiğimiz aylarda tamamlanarak 2000’den fazla kişinin birarada çalışabileceği bir yapı sunan Savatel Kampüs ise bu yatırımların en somut örneği.

Savatel’de, bölgenin özelliklerine bağlı olarak yaz aylarında artan turnover oranına ragmen, İzmir’in eğitimli gençlerine istihdam sağlayacak projeler hız kesmiyor.

İzmir’de insan kaynakları açısından her alanda ulaşılabilir bir organizasyon oluşturmak istediklerinin ve özellikle tahsilat konusundaki başarılarını sürdürmeye kararlı olduklarının altını çizen  Savatel Genel Müdürü Papatya Karkiner, Savatel Kampüs’ü, çağrı merkezlerinde sundukları hizmetleri, insan kaynakları stratejilerini ve büyüme planlarını anlattı.

İleriye yönelik yatırım planlarınız nelerdir?

Öncelikli planımız Çiğli’deki Savatel call center campus binasını %100 dolulukla işler hale getirmek ve hizmet kalitemizi en üst seviyede sürdürmek. İzmir Buca İlçesinde Güney Lokasyonu, Pınarbaşı-Kemalpaşa bölgelerinde Doğu Lokasyonu oluşturarak  İzmir metropolünde insan kaynakları açısından her  alanda ulaşılabilir bir organizasyon oluşturmak. Sonrasında İzmir’in Kınık ilçesinde çağrı merkeziyle entegre bir lojistik Merkezi kurmak da hedeflerimiz arasında yer alıyor.

Bu lokasyon için kamu ve özel sektör bağlamında ne gibi işbirlikleri var. Hangi konularda işbirliği yürütüyorsunuz?

İzmir, bölge olarak ne yazık ki devletin teşvik kapsamında değil. Yine de kendi lokasyonumuzdaki projelerimizde özellikle istihdam konusunda Büyükşehir ve İlçe Belediyeleri , A.O.S.B  Yönetimi ve İŞKUR ile çalışıyoruz. İş ortağı olduğumuz özel sektör firmaları da bilişim ve teknoloji alanında bizi destekliyor.

Operasyon merkezinin İzmir’de olmasının avantaj ve dezavantajları neler?

Operasyon merkezinin İzmir’de olmasının en büyük avantajı eğitimli, yabancı dil bilen, genç işgücüne sahip olması. Şehir içinde ulaşımın kolay olması, yerel yönetimle irtibatın pratik olması da diğer bazı avantajlar. Ege bölgesinin devlet teşviklerinden yeterince yararlanamaması ve yaz aylarında turnover seviyesinin yükselmesi dezavantaj sayılabilir.

Çalışanlarınızın profile hakkında bilgi verirmisiniz?

Çalışanlarımızın çoğu 18-40 yaşaralığında ve kadınlardan oluşuyor. Lisans ve önlisans mezunlarının yanında az sayıda yüksek lisans mezunun ve lise mezunu da mevcut.

Çağrı merkezi çalışanlarına ne gibi kariyer imkanları sunuyorsunuz?

Biz, iş görüşmesi yaptığımız her adayla uzun yıllar çalışmayı düşünerek hareket ediyoruz. Belli bir süreyi şirketimizde geçiren ve performansıyla öne çıkan kişileri önce buddy programına alıyoruz; bu programda yeni başlayanlara destek olarak İletişim ve takım liderliği konusunda gelişimlerini sağlıyorlar. Daha sonra takım liderliği ve operasyon sorumlusu gibi basamaklarla kariyerlerinde ilerliyorlar. Yeni aldığımız projelerde de içeriden atamayı uygun buluyoruz. Böylece kurum kültürümüzün devamlılığını sağlamış ve çalışanlarımızla aramızdaki güven bağını kuvvetlendirmiş oluyoruz. Ek görevlendirmeler ve eğitimlerle de yaptıkları işte daha iyi olmalarını sağlamaya çalışıyoruz.

Savatel Campüs’den bahseder misiniz? Hangi ihtiyacı karşılamak üzere planlandı? Proje ne aşamada?

Savatel call center campus öncelikle kendi ihtiyacımızdan doğdu. Sadece çağrı Merkezi ihtiyaçlarına cevap veren, gürültüden uzak, müstakil bir bina hayalimiz vardı, bulduğumuz arsanın koşulları ve ortaya çıkan inşaat projesiyle farklı çağrı merkezlerine de hizmet verebilir hale geldik.Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan projemiz geçtiğimiz aylarda tamamlandı, kat ve koltuk kiralama olarak hizmet vermeye başladık. Projede teknolojik alt  ve üstyapı, elektrik, kişibaşı 35 m3 temiz iklimlendirilmiş hava,ferah yerleştirilmiş mobilya ve 4,5 metre tavan yüksekliğiyle fiziksel koşulları sektöre ve uluslararası yönetmeliklere uygun olarak geliştirildi. Çalışma alanlarının yanısıra özel görüşme ve toplantı odalarının firmalara tahsis edilebildiği, bir konferans salonuna da sahip olan binamızda temizlik, yemek ve ulaşım gibi destek hizmetlerini de biz üstleniyoruz. Kiracı olarak gelen firmaların sadece asıl işlerine odaklanarak verimlilikleriniartırmalarınısağlamayayönelik bir iş modelimiz var.Binamız tamamen dolduğunda 2000’den fazla kişi aynı çatı altında çalışıyor olacak; bu da Türkiye’nin en büyük çağrı Merkezi kampüsü olacağı anlamına geliyor.

İşe alım aşamasında hangi kriterleri dikkate alıyorsunuz.

İşe alımlarımızı mümkün olan her kanaldan yapıyoruz. Bazı birimlerimizde 18-30 yaş sınırı varken diğer birimlerde yaş kriterine bakmıyoruz. Eğitim durumu, tecrübesi ve kurumsal değerlerimize uygunluğu göz önünde bulunduruyoruz. Ön elemeden geçen adaylarla yüz yüze görüşmelerimizi gerçekleştirdikten sonra işe başlangıç eğitimine dahil ediyoruz.

Eğitim süreçlerinden bahseder misiniz?

Eğitim, şirketimizde sürekli devam eden bir süreç. Ancak; en kapsamlı eğitim işe başlangıç aşamasında veriliyor. Kullandığımız programlar, konuşma kalitesi ve iletişim odaklı eğitim takım olma, liderlik, kişisel verilerin korunması ve iş sağlığı ve güvenliği gibi başlıklarla devam ediyor. Belli bir zamanı bizimle geçirmiş çalışanlarımıza da kısa süreli tazeleme eğitimleri veriyoruz. İhtiyaca göre şirket içi ve şirket dışı eğitim programları düzenleyerek tüm çalışanlarımızın sektörü takip etmesine ve rakiplerinden bir adım önde olmaları için çalışıyoruz.

Gözde Koçak- İnsan Kaynakları Uzman Yardımcısı

“Bu kurumun parçası olduğum için gurur duyuyorum.”

Kariyerim için güzel bir başlangıç olan Savatel’ de, 2017 yılından bu yana İnsan Kaynakları Uzman Yardımcısı olarak görevime devam ediyorum.  Bazı kurumlar vardır, herkes tarafından birer okul olduğu kabul edilir. Benim için de Savatel, kazandırdığı deneyimler yanında, dinamizmi, gerçek iş disiplini, tecrübesi, bilgi ve iletişim gücünü de içinde bulundurduğu, her çalışanın gelişimi için içten desteklendiği bir okul ve ben bu kurumun parçası olduğum için gurur duyuyorum.

Berna Vatan Ünaydın – Operasyon Sorumlusu

“Çağrı merkezi personeli olarak başladım, şu an Operasyon Sorumlusuyum”

Temmuz 2012 tarihinde çağrı personeli olarak Savatel ailesine katıldım. Çağrı merkezi sektörünün büyümesiyle eş orantılı olarak özverili çalışmalarımız ve başarılarımızla biz de büyümeye başladık. 2 yıl içerisinde Takım lideri oldum şuanda da Operasyon Sorumlusu olarak görevime devam ediyorum. Savatel olarak ‘’Bir telefon çok şeyi değiştirir’’ mottosunu kendimize ilke edindik. Savatel’de kendimi çalışan olarak değil köklü bir ailenin üyesi olarak görüyorum. Savatel benim sürekli kendimi geliştirebildiğim imkanlar sunan, her anı keyifli ve hareketli çalışma ortamıyla her zaman yanımda olan ailem.

Mustafa Aktaş – Bilgi İşlem Sorumlusu

“İşime olan tutkum Savatel’de daha da güçlendi.”

Bilişim sektörüne profesyonel olarak adım attığım ilk yer olan Savatel Çağrı Merkezi bilgi işlem departmanı olarak işletmede çağrı süreçlerini, çağrı esnasında kullanılan yazılımları ve donanımları kontrol etmek ve sürecin aksamadan ilerlemesini sağlamakla sorumluyuz. Günümüz teknolojisini yakından takip edip çağrı sürecinin sorunsuzluğunu sağlayarak, en az kayıpla en iyi hizmeti vermeyi, zaman kaybı yaşatmamayı misyonumuz olarak belirlemiş bulunmaktayız. İşime tutkuyla bağlıyım, her zaman teknolojiyle iç içe olmayı kendime amaç edindim ve bu tutkum Savatel’de daha da güçleniyor.