Teleperformance CX Lab Global 2018 Araştırması, tüketici elektroniği sektörünün profilini çıkardı

14 farklı ülkeden 200 bine yakın müşteriyle yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkan Teleperformance CX Lab Global 2018 Araştırması, tüketici elektroniği sektörünün güncel durumunu gözler önüne seriyor. Araştırmanın sonuçları, başarılı olmak isteyen firmalara kapsamlı bir yol haritası sunuyor.

Tüketici elektroniği sektörüne ait veriler yaklaşık 11 bin müşteriyle kendi dillerinde yapılan online görüşmeler sonucu belirleniyor. Araştırmanın yapıldığı ülkeler ise ABD, Almanya, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Fransa, Hollanda, İngiltere, İtalya, Japonya, Kolombiya, Meksika ve Rusya olarak sıralanıyor.

Araştırmaya katılanların cinsiyet dağılımında %51’lik kadın ve %49’luk erkek müşteri bulunurken, yaş gruplarına bakıldığında ise 1981 – 1999 yılları arasında doğmuş milenyum kuşağı mensupları %40 ile ilk sırada yer alıyor. 1965 – 1980 arasında doğan X kuşağı mensupları ise %33 ile ikinci en geniş grubu temsil ediyor. Farklı başlıklar altında toplanan araştırma sonuçları, tüketici elektroniğinde başarılı olmak isteyen firmalara kapsamlı bir yol haritası sunuyor.

Her ülkeden katılımcılara sorulan “Hangi marka bilgisayar ve tablet kullanıyorsunuz?” sorusuna verilen yanıtlar, listede başı çeken Apple, Samsung, HP, Acer ve Asus gibi tüketici elektroniği sektörüne yön veren teknoloji firmalarının global bir başarıya imza attıklarını gösteriyor. Markalar arasındaki rekabet ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor, kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen marka ise 5 ülkede de birinci sıraya oturan HP oluyor. Katılımcılara sorulan 3 soru, müşterilerin kullandıkları markalardan ne denli memnun olduğunu gözler önüne seriyor. “Kullandığınız markadan genel olarak memnun musunuz?” sorusuna katılımcıların %83’ü evet cevabı veriyor. Tüketicilerin %81’i minimum 1 sene daha aynı markayı kullanmayı tercih edeceklerini belirtirken, aynı kişilerin kullandıkları markayı çevrelerine tavsiye etme oranının ise yalnızca %32 olması, markaların müşteri sadakati konusunda daha fazla çalışmaları gerektiğini ve sektörün rekabete her zaman açık olacağını işaret ediyor.