ULAKNET ÇAĞRI MERKEZİ SİİRT’TE YENİ PROJELER HAZIRLIĞINDA

Turkcell’in 2006’da başlattığı doğu bölgelerindeki yatırım hamlesinin bir devamı olarak 2013 yılında kurulan Ulaknet Çağrı Merkezi, Siirt şehir merkezinde bulunan 4bin metrekarelik kapalı alana sahip binasında hizmet veriyor. Kurulduğu dönemde çalışan sayısı 20 olan Ulaknet bugün 250 gence istihdam sağlıyor.

Çağrı merkezinde Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinde hizmet verilirken, Siirt’in genç işsiz oranı en yüksek şehirlerden biri olmasının yanı sıra, Arapça bilen personele ulaşma kolaylığı merkez üssü olarak bu şehrin seçilmesinde etkili olmuş.

Çalışanlarının tamamına yakını üniversite mezunlarından, yüzde 65’i ise kadınlardan oluşan Ulaknet Çağrı Merkezine dair sorularımızı Çağrı Merkezi Direktörü Bülent Vatanseven yanıtladı.

Operasyon merkezi olarak Siirt’in tercih edilme sebebi neydi?

Birkaç nedeni var; Siirt eğitimli ve genç işsizliğin en yüksek olduğu bölgelerden biri. Bu yönü ile nitelikli insan kaynağına ulaşmak daha kolay. Ayrıca merkezde Arapça konuşulduğu için yabancı dilde hizmet verecek personel bulmak da zor değil. Hali hazırda başka çağrı merkezi olmaması bir diğer avantajımız. Yanı sıra türlü devlet teşvikleri maliyetleri karşı konulmaz şekilde aşağı çekmektedir.

Siirt’te hizmet veriyor olmanın sizin için en büyük avantajları neler?

Eğitimli ve ikinci dil bilen insan kaynağına ulaşmak çok kolay. Bilingual özelliğe sahip insanların çokluğu eğitim süreçlerimize pozitif katkı yapıyor. Ayrıca sanıldığının aksine aksan ile ilgili hiç sorun yaşamıyoruz. 6. Teşvik bölgesi imkanları, THY’nin doğrudan Siirt’e uçması işimizi kolaylaştırıyor. Batıda yaşadığımız turnover problemlerini bu bölgede görmüyoruz. Kalıcı çalışanlar bulmakta zorlanmıyoruz. Üniversite, İşkur, kalkınma ajansı (DİKA) ve neredeyse tüm devlet kurumları işimizi sahipleniyor ve yardımcı olmak için adeta yarışıyor.

Çalışanlarınızın profilinden bahseder misiniz?

Ulaknet’te 250 kişi hizmet vermektedir. 65%’ i kadınlardan oluşmaktadır. Yine yönetim ekibi ve destek kadrolarımızın da yarıdan fazlasında kadın çalışanlarımız yer almaktadır. Bu durum rastgele ortaya çıkmamıştır. Şirketimizin kurumsal duruşunun ve kadınlara verdiği değerin neticesidir. Ayrıca bu konudaki tutumumuz popüler olmaktan ziyade liyakat esaslı ve son derece rasyoneldir. Zira oldukça titiz ve zaman, efor isteyen süreçlerden geçirerek bahsi geçen kadroları doldurduğumuzun bilinmesini isteriz.

Tahmin edileceği üzere çalışanlarımızın tümüne yakını 30 yaşın altında ve üniversite mezunu.

Bölgede ileriyle yönelik yatırım planlarınız var mı?

Ulaknet olarak bina yatırımımızı 2018 ‘ de tamamladık ve teşvik belgemiz ile birlikte yeni yerimize taşındık. Yaklaşık 4000 metrekare kapalı alana sahip 3 katlı ve 1000 masa kapasiteli bir alana sahibiz. Teknoloji yatırımızı işimizi gerektirdiği ölçüde yaptık. Ancak kimi gelişmeler neticesinde yeni bir teknoloji yatırımı yapma kararı aldık, 2019 4. Çeyrekte realize edeceğiz. Böylece gelişen dünyanın gerekliliklerine uyum becerimizi arttırmayı hedefliyoruz.

İşe alım ve eğitim süreçlerinden bahseder misiniz?

Küçük şehirlerde işe alım profesyonellerinin çokça rastladığı zorluk, nüfuzlu kişilerden, eş/dosttan gelen başvuruların değerlendirilme konusudur. Ulaknet olarak en baştan beri pozisyona uygun aday anlayışımızı terk etmedik ve Yönetim Kurulu Üyelerimiz de bu yaklaşımı sonuna kadar sahiplendiler.  Önce becerilere sonra referanslara baktık, böyle de çalışmaya devam edeceğiz.

İşe alımda Siirt İşkur’un ve Güneydoğulu ana/babaların yardımı Ulaknet’e güç verdi ve yüreklendirdi. Yasal hudutlar içerisinde ellerinden geleni yaptılar ve yapmaya devam ediyorlar.

İşe alım sonrası Ulaknet kurum kültürünü aktarmaya çalışıyoruz. Oryantasyonun ardından zor müşteri ile başa çıkma, satış ve ikna becerileri, telefonda müşteri hizmetleri gibi eğitimler veriyor ardından ise teknik eğitime geçiyoruz.

Her çalışanımızı ilk bir yılında 4 kez komiteden geçiriyoruz, eğitim bitişinde, 3. Ay 6. Ay ve 1 yılın sonunda. Komitede ilk ve ikinci yöneticisinin yanı sıra İK uzmanımız yer alıyor. Kurum kültürüne uyumdan  performansa kadar pek çok başlığı değerlendiriyor ve raporluyoruz. Gerekirse aksiyon alıyoruz.

Kamu kuruluşları ve özel sektör ile işbirlikleriniz bulunuyor mu? Ne gibi işbirlikleri gerçekleştiriliyor.

Ulaknet-Kamu ilişkisini önemsiyoruz. İşkur, Valilik Makamı DİKA gibi kurumlar ile sıkı ilişki içerisindeyiz. Ayrıca üniversite ile bir işbirliği anlaşmamız var. Arapçanın iyileştirilmesi, üniversite Çağrı Merkezi bölümünün güçlendirilmesi ve ARGE Ofisi kurma çabalarımız var. Üniversitenin Sayın Rektöründen Değerli Öğretim üyelerine kadar tüm birimleri ile tam bir uyum içindeyiz. Yakın gelecekte Siirt Üniversitesinin de önemli katkıları ile etkisi ülke sınırlarımızı aşacak ve İstanbul’da bile başarılamayan bir proje hazırlığımız var. Şimdilik affınıza sığınarak detayının bizde kalmasını tercih ettiğimizi ifade etmek istiyoruz.

Şehrin sosyal ve ekonomik hayatına ne gibi katkıları oldu? Bölge halkının yaklaşımı nasıl?

Maalesef işsizlik ülkemizin başat sorunları arasında. Siirt’te ise daha da yakıcı olduğunu görebiliyoruz. Sadece kamunun ya da özel sektörün tek başına mücadelesi yeterli olmaz. Güç birliğinin ortaya çıkardığı sinerji problemi kalıcı olarak çözmeyi vaad ediyor. Ayrıca doğru iş modeli seçildiğinde ülkenin her ferdinin aynı özen ve başarıyı gösterdiğini deneyimliyoruz.

Siirt çarşısı hayli hareketli. Sosyal ve iktisadi yaşantı gece ve gündüz canlılık içinde. Bu enerjiyi katma değere tahvil etmek ise biraz bizim hünerimiz ama büyük ölçüde de Siirtlilerin motivasyonu ile alakalı.

Yaşayarak gördük ki ilkeli, faydalı ve iyi niyetli yaklaşım tüm paydaşları kaçınılmaz olarak geliştiriyor.

Sinan SÜZGÜN

Müşteri Temsilcisi

İŞKUR aracılığı ile Ulaknet’e yönlendirildim.

26 yaşındayım. Ön lisans mezunuyum. Siirt doğumluyum. Evliyim ve 1 çocuk sahibiyim. 7 yaşından beri çalışıyorum. Okul döneminde demir kesme ve dekorasyon işinde çalışıyordum. Çalıştığım dönemde demir keserken yaşadığım bir iş kazası sonucu sağ elimin 5 parmağı kesildi. Ama yine de bu iş kazası sonucuna rağmen iş hayatından vazgeçmedim. Evime destek sağlamak için çalışmaya devam ettim. İŞKUR aracılığı ile Ulaknet’e yönlendirildim. Ulaknet’te müşteri temsilcisi olarak başladım. Çağrı merkezinde çalışmak bana öncelikle sabırlı olmayı, ikna ve satış becerimi arttırmam, kurumsal bir firmada çalışmanın çalışma hayatındaki önemini öğretti.

Ayrıca sinerjisi ve coşkusu yüksek bir ortamda bu denli kariyer fırsatı olan bir firmada çalışmanın keyfini yaşamak ayrı bir mutluluk oldu.

 

Abdullah UZUN

Takım Lideri

Ulaknet çağrı merkezi bana sabır, iletişim becerisi ve özgüven kazandırdı.

Doğum yerim Siirt. 29 yaşındayım. Özel sektörde Barista olarak çalışıyordum. Arkadaşım için iş başvurusunda bulunmak adına şirkete geldiğimde bu denli sinerjisi yüksek konfor alanı çok güzel bir ortamda çalışma fırsatı bulmak için mülakata girdim. Ulaknet çağrı merkezi bana sabırlı biri olmayı, iletişim becerisini ve özgüvenli biri olmayı kazandırdı. Ulaknet’te 5 yıllık kariyerimde 4 yıl boyunca müşteri temsilcisi olarak hizmet verdim. Şuan ise takım lideri olarak görev yapmaktayım. Bundan sonraki yıllarda ise kendi gelişim alanlarımı tamamlayarak açılabilecek üst pozisyonlarda görev almayı çok isterim.

 

Mehmet Yunus ELAY

Takım Lideri

Ulaknet’ten önce erkek kuaförü olarak çalışıyordum.

29 yaşındayım. Evli ve bir çocuk babasıyım. Ulaknet’ten önce erkek kuaförü olarak çalışıyordum. Kariyer.net sayfasında cv üzerinden arayarak görüşmeye çağırıldım. Mülakat sonrası işe başladım ve 3 aylık bir eğitim sonucunda iş başı yaptım. Ulaknet çağrı merkezi kişisel gelişim, iletişim açısından ve hayata bakış açısında olumlu anlamda birçok şey kattı.2013 yılında müşteri temsilcisi olarak başladım. 2016 yılında Nisan ayından bu yana ise takım lideri olarak görev yapmaktayım. Ulaknet’te takım lideri olarak devam ettiğim kariyerimi ulaşabileceğim açılabilecek üst pozisyona taşımayı hedefliyorum.

 

Yusuf Gül

Müşteri Temsilcisi

Çağrı merkezi sektörüne bakış açım değişti.

22 yaşındayım. Ön lisans mezunuyum. Siirt’ te yaşıyorum. Ulaknet çağrı merkezinde 1 yıldır müşteri temsilcisi olarak çalışıyorum. Ulaknet’te çalışmadan önce özel bir şirkette elektrik teknikeri olarak çalışıyordum. Memleketime dönünce abimin yönlendirmesi ile birlikte internet üzerinden başvuruda bulundum. Çağrı merkezi müşteri temsilciliği işinin tam bana göre olduğunu düşündüm ve burada çalışmaya devam ettim. Öncelikle çağrı merkezi sektörüne bakış açım değişti. Görüştüğüm müşteriler Türkiye’nin farklı illerinde olduğu için yeni insanlarla iletişim kurdum. Müşteri temsilcisinin sadece hizmet verdiğini değil de aynı zamanda müşteri memnuniyeti için eşsiz deneyim sunabileceğini öğrendim. Özetle insanlara yardımcı olmanın, mutlu etmenin, çözüm sunmanın keyfini yaşıyorum. Şirket büyüyor bu da bana ve diğer tüm arkadaşlarıma ciddi bir kariyer fırsatıdır. Burada eğitmen olmak istiyorum.