Cisco Araştırması: Pandemide Dijital Hizmetlere Yatırım Yapan Markalara Bağlılık Artıyor.

Cisco Araştırması: Pandemide Dijital Hizmetlere Yatırım Yapan Markalara Bağlılık Artıyor.

2020'nin başından bu yana tüketicilerin dijital hizmetleri kullanım alışkanlıklarında ani ve genel bir artış görüldü ve bu durum tüketicilerin markalarla etkileşime geçme, mal ve hizmetleri tüketme ve satın almaya karar verme biçimlerini değiştirdi. Cisco AppDynamics, Uygulama Dikkat Endeksi araştırmalarının sonuncusunda insanların “pandemi öncesine kıyasla yüzde 30 daha fazla uygulama kullanmaya başladığı” ortaya çıktı. Bu sonuç da kişilere/müşterilere doğru dijital deneyim sağlanmasının önemini ortaya koyuyor.

Cisco’nun araştırmasına göre:

-Dijitalleşmeye ve dijital hizmetlere daha bağımlı hale geldikleri için tüketicilerin yüzde 76'sının dijital hizmetlerden beklentileri 2020'nin başından bu yana oldukça arttı.

-Tüketicilerin yüzde 60'ı ise beklentileri karşılanmadığında sorunun asıl kaynağına bakmaksızın durumdan “uygulamayı ve markayı” sorumlu tutuyor. Sayfanın yavaş yüklenmesi, kesinti veya güvenlik sorunları gibi uygulamanın kendisinden kaynaklanan bir sorun ya da ödeme ağ geçitlerinin yavaşlığı gibi üçüncü parti hizmetlerle ilgili teknik sorunlar söz konusu olsa dahi tüketici bu durumun faturasını yalnızca markaya kesiyor. 

İnsanların yüzde 72'si dijital hizmetlerin veya uygulamanın kusursuz çalışmasını sağlamanın markanın sorumluluğu olduğunu düşünüyor.

-Yüzde 92'si ise dijital hizmetlerden güvenilirlik ve istikrarlı performans bekliyor.

 

Daha Fazlası Eylül-Ekim Sayısında

BU YAZIYI DERGİDE OKU