Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları; gelişen teknolojiler, dijitalleşme ve pandeminin etkisiyle büyük bir değişim gösteriyor. E-ticarete olan ilgi her geçen gün artıyor. Premium mutfak ürünleri, küçük ev aletleri ve lüks beyaz eşya sektörlerinde kendi alanlarında lider markaların perakende satışını gerçekleştiren Enplus, geleneksel ve fiziksel mağaza yapılanmasının yanı sıra e-ticaret atılımları ve yatırımları ile de öne çıkıyor.
Salgın koşullarının tüketicilerin alışveriş
alışkanlıklarında da bir dönüşüm başlattığını dile getiren Enplus Yönetim Kurulu Üyesi ve COO’su Murat Hatipoğlu, “Sosyal mesafeye verilen önem ve hijyen kaygısı şimdiye kadar
online alışverişe mesafeli duran çok büyük bir kesimi dahi bu kanallara
yöneltti. Tüketiciler artık çok farklı kanallardan satın alma yapıyor.
Sunduğu hizmeti 360 dereceyi kapsayacak şekilde genişleten markalar bu dönemde
bir adım öne çıkmayı başarıyor. Enplus olarak biz bu sürecin öncesinde,
2018-2019 yılları boyunca lojistik ve dijitalleşme alanında çok ciddi
yatırımlar yapmış, aslında bilmeden bu döneme hazırlanmıştık. Böylece uzun
yıllara dayanan geleneksel perakende deneyimimizi dijital alanlardaki
penetrasyonumuzla birleştirmeyi başardık. Bugün de müşterilerimizin
beklentilerinin de üzerinde kişiselleştirilmiş bir
alışveriş deneyimi sunmak için hem fiziksel hem de online mağazalarımızda
yatırımlarımıza devam ediyoruz.” dedi.
Murat Hatipoğlu, Toplam ciroları içindeki online ticaret hacminin yüzde 25 olduğunu ve bunun da yüzde 60’ını kendi web siteleri üzerinden aldıkları siparişlerin oluşturduğunu belirtti.