Markalar sadık müşterilerini iş süreçlerine dahil edecek

Markalar sadık müşterilerini iş süreçlerine dahil edecek

Pandemi sonrası başlayan dijital dönüşüm çalışma biçimlerini de etkiledi. Bu kapsamda gelişen yeni bir anlayışın doğurduğu model ile deneyimli, tutkulu ve en önemlisi de markaların kendi ürünlerini kullanan uzaktan çalışan uzman yöntemi ortaya çıktı. Freelance çalışan tüketiciler, hayranı olduğu markalar için hizmet vermeye başlıyor. Müşteri hizmetlerinde  "Kitle kaynaklı" bir modeli benimseyen markalar artık sadık müşterilerini iş süreçlerine dahil ediyor.

'En İyi Müşteri'sini de sürece dahil eden ve kendi tüketici topluluğundan hizmet almaya hazırlanan markalar, müşteri hizmetleri operasyonlarında ürünlerini kullanan deneyimli insanlar ile sadakati arttırmayı hedefliyor.

 

Yeni iş modeli ile markaların tüketiciden aldığını tüketiciye geri vermeye başlayacağına dikkati çeken Champs Kurucu ortağı ve Yöneticisi Mahir Tüzün, gelişen bu yeni yöntemle birlikte ilk elden tavsiye ve empati sunabilen daha deneyimli marka elçilerinin öne çıkacağını vurguladı. Kendi tüketici topluluğundan hizmet almaya hazırlanan markalar için müşteri hizmetleri operasyonlarında ürünlerini kullanan deneyimli insanlar ile sadakati arttırmayı hedeflediklerini söyleyen Mahir Tüzün, “Modern hibrit model ile kaçınılmaz olarak gündeme gelen “Hangi müşteriye, hangi kanaldan hizmet verilmeli?” sorusu doğru yönlendirmenin ayrılmaz bir parçası.  Öte yandan ilk kez alışveriş yapan müşteri gerçeği göz önüne alındığında, doğru iletişim ve empati tartışmasız çok önemli hale geldi. Bu doğrultuda markalar satın alma öncesi soruları gerçek yaşamdan yanıtlarla destekleyerek dijitalde empati esnekliğini geliştirmeye karar verdi. Müşteri hizmetleri operasyonlarına ürünlerini kullanan deneyimli tüketicileri dahil etti. Sadakati arttırmayı hedefleyen markalar, müşteriler ve potansiyel müşteriler için büyük fırsatlar yaratıyor” dedi.