Yeni Nesil Pazarlama: Influencer Marketing

Yeni Nesil Pazarlama: Influencer Marketing

İnternet ve mobil cihaz kullanımındaki artışın getirdiği kesintisiz etkileşim imkanı,  insanların satın alma alışkanlıkları üzerindeki değişimleri de beraberinde getirdi. Artık tüketiciler ürünleri satın alırken geleneksel pazarlama yöntemlerinin yerine, gerçek insanların yaşanmış deneyimlerini dikkate alıyorlar.

Hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya ise bu etkileşimin en yoğun yaşandığı mecra konumunda. Günlük internet kullanım süresinin ortalama 8 saati bulduğu ülkemizde, toplam nüfusun yüzde 70’i sosyal medya kullanıcısı.

Hedef kitlelerinin, bu deneyimlere sosyal medya üzerinden eriştiğini fark eden firmalar artık geleneksel reklam türlerine ayırdıkları bütçeleri yeni medya çalışmalarına da aktarmaya başladılar. Bunların en başında da “etkileyici pazarlama” veya daha yaygın kullanımıyla “influencer marketing” geliyor.

Sosyal medyanın kanaat önderleri konumundaki İnfluencer’lar, kişisel deneyimlerini paylaşarak doğrudan takipçilerine hitap ederken, sadece tüketim alışkanlıklarını değil, modadan gastronomiye, seyahatten kişisel bakıma kadar birçok konuda geniş kitlelerin eğilimlerini şekillendirme gücünü elinde bulunduruyorlar. Buna bağlı olarak, doğru zamanda doğru içerik üretimiyle her tür ürün ve hizmeti milyonlarca kişiye ulaştırma şansına sahipler.  

Gerçek kişiler ile doğrudan satışa yönelik olmayan bir pazarlama yöntemi kullanmak,  marka bilinirliği ve güvenilirliğini üst seviyeye taşımaya yardımcı oluyor. Gerçek kişilerin deneyimlerini içermesi nedeniyle daha fazla akılda kalıcı olmasının yanı sıra, geleneksel pazarlamanın aksine çift yönlü bir etkileşim imkanı sunuyor.

BU YAZIYI DERGİDE OKU