İletişim merkezleri, hizmet ihracatını geliştirmek için teşvik bekliyor

İletişim merkezleri, hizmet ihracatını geliştirmek için teşvik bekliyor

2022 yılı iletişim merkezi sektöründe hizmet ihracatının öne çıktığı bir yıl oldu. Türkiye’nin sahip olduğu insan kaynağı ve teknolojik altyapı özellikle son yıllarda pek çok uluslararası şirketin dikkatini çekerken, önümüzdeki yıllarda yurtdışına sunulan hizmet ihracatının artarak devam etmesi bekleniyor.

Çağrı Merkezleri Derneği’nin 2022 yılında gerçekleştirdiği araştırma verilerine göre sektörde yabancı dilde hizmet veren 10 bine yakın çalışanla hizmet ihracatı sunuluyor. Yabancı dilde hizmet verilen dillerin, yüzde 51’i Almanca, yüzde 25’i İngilizce yüzde 14’ü Felemenkçe, yüzde 4’ünü Fransızca oluşturuyor. Türkiye’nin hizmet ihraç ettiği ülkeler arasında Almanya, Hollanda, Avusturya, İngiltere, İsviçre, Fransa, İskoçya, Portekiz, İspanya, İtalya, Danimarka, Lüksemburg, Norveç, Romanya, Polonya, Bulgaristan, Rusya, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkeler bulunuyor.

BU YAZIYI DERGİDE OKU