OpenAI tarafından geliştirilen ve Kasım 2022’de hizmete sunulan ChatGPT kısa
sürede dünyanın gündemine oturmayı başardı. Diyalog konusunda uzmanlaşmış bu
yapay zekâ sohbet robotu, teknoloji dünyası tarafından heyecanla karşılanırken
birkaç ay içinde sayısız sorunun cevabına ulaşmak isteyen milyonlarca insan
tarafından kullanıldı.
İşletmeler
için, yeni fikirler üretmek, içerik oluşturmak,
müşteri deneyimini iyileştirmek, yapay zeka sohbet robotu oluşturmak,
geliştirmek, verileri analiz etmek ve daha fazlası için sınırsız avantajlar
sunan bu teknoloji, sahip olduğu yeteneklerle şaşırtmaya devam ediyor.
Soruları anlama ve istenilen dilde hızlı
yanıtlama becerisiyle ChatGPT, tüm sektörlerde
olduğu gibi müşteri hizmetleri sektöründe de dikkatleri üzerine çekti.
Bu gelişmeler, ChatGPT’nin İletişim
Merkezi sektörünün geleceğine etkileri, müşteri deneyimindeki gelişmelerin yanı
sıra İK ve organizasyonel süreçlerdeki değişimler üzerindeki rolüne dair birçok
yeni soruyu akıllara getiriyor.