6
Şubat tarihinde gerçekleşen ve 11 ili kapsayan geniş bir bölgeyi etkileyen
deprem felaketi hepimizi derinden sarstı. Hem toplumsal hem de ekonomik olarak
büyük kayıplar yaşadığımız bu süreçte, unutulmaya başlayan “hazırlıklı olma”
hali bir kez daha gündeme geldi.
Dayanışmanın
en güzel örneklerine tanıklık ettiğimiz şu günlerde iş dünyası da gerek saha
çalışmaları gerekse iş sürekliliği konusunda yoğun çaba sarf etti. Tüm sektörler
kendi iş alanlarına bağlı olarak afetin yaralarını sarabilmek için farklı uygulamalar
gerçekleştirdi. Banka ve sigorta sektörü, finansal hizmetlerin kesintiye
uğramadan devam etmesi, kredi borçlarının ertelenmesi, vatandaşlarının
zararlarından doğan tazminat süreçlerinin hızlandırılması gibi uygulamaları
kısa sürede hayata geçirirken, iletişim merkezleri afetten etkilenenlerin
iletişim taleplerine cevap verebilmek için yoğun bir mesai harcadı.